هاشمی:درباره المپیک پیش بینی نمی‌کنم

سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در روزهای مانده تا افتتاح بازی‌ها ترجیح می‌دهد حرفی از تعداد مدال‌ها و جایگاه ایران در جدول رده‌بندی نزند. او می‌گوید: «تنها چیزی که این روزها درباره‌اش صحبت نمی‌کنم، جایگاه ایران و مدال‌هاست. به این خاطر که نمی‌خواهیم جو روانی برای فدراسیون‌ها و ورزشکاران درست کنیم، اما امیدوارم که وضعیت خوبی باشد. ۵ یا ۶ رشته وضعیت خوبی دارند و امیدواریم که تک رشته‌ها و تیمی‌ها نتایج خوبی بگیرند.»
او در جواب سؤال آیا کشتی بهترین نتیجه را می‌گیرد؟ می‌گوید: «بهترین پاسخ برای این سؤال این است که مربیان کشتی آزاد و فرنگی اظهارنظر کنند. ما حتماً جمع‌بندی داریم ولی در مورد مدال قصد دارم که تا روز مسابقه اظهارنظر نکنم.»
به نظر دبیر کل کمیته ملی المپیک، مدال المپیک همه رشته‌ها را حق ایران می‌داند: «فکر می‌کنم هر چه من از توقعات جامعه ورزش بگویم کم است و من از زبان خودم می‌گویم. زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که در المپیک به جای اینکه سه ورزش ما مدال بگیرد، ۱۵ رشته مدال بگیرد. این حق مردم ایران است. البته در این دوره شاید از لحاظ کمی، کاروان کمتری داریم اما از لحاط کیفی این اتفاقات می‌تواند بیفتد. اما خیلی راضی‌کننده نیست و باید خیلی بیشتر از اینها در یک دوره ۸ تا ۱۰ ساله دولت، فدراسیون‌ها، وزارتخانه‌ها کار کنند.»
جستجو
آرشیو تاریخی