آغاز دور حذفی کوپا امریکا

مدعیان امریکای جنوبی در مسیر فینال میامی

با مشخص شدن تکلیف دور گروهی کوپا امریکا، مسیر هشت تیم برتر این رقابت‌ها برای مرحله حذفی مشخص شد و نکته جالب اینکه مانند جام ملت‌های اروپا، در این مسابقات نیز قدرت تیم‌ها در دو طرف جدول به طور متوازن برقرار نشده است. از هشت تیم حاضر در مرحله حذفی، شش تیم از کشورهای همیشگی حاضر در مسابقات و عضو کونمبول، یعنی کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی هستند و کانادا و پاناما نیز نمایندگان کونکاکاف در مرحله حذفی مسابقات خواهند بود. قهرمان فعلی جهان و امریکای جنوبی یعنی آرژانتین، پس از سه برد قاطع در مرحله گروهی اکوادور را پیش رو خواهد داشت. تیمی که فلیکس سانچز سرمربی اسپانیایی قطر در جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۹ را روی نیمکت خود دارد. برنده رقابت آرژانتین و اکوادور، در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکی از دو تیم شگفتی‌ساز مرحله گروهی یعنی کانادا و ونزوئلا می‌رود. ونزوئلا برای اولین بار در تاریخ مسابقات، با سه برد به مرحله حذفی رسیده و در طرف مقابل کانادا با هدایت جسی مارش امریکایی که سابقه کار در لایپزیش و لیدز یونایتد را دارد میهمان ناخوانده این دور از مسابقات است. حضور کانادا در نیمه‌نهایی این جام، چهره فوتبال این کشور پیش از برگزاری بخشی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را تغییر می‌دهد.
کار برای صعود به فینال در دیگر سمت جدول اما دشوارتر است؛ برزیل که با یک برد و دو تساوی نتوانست رضایت هواداران خود را جلب کند در دور اول حذفی باید با اروگوئه آماده مارچلو بیلسا دیدار کند. آن هم در شرایطی که وینیسیوس جونیور ستاره سلسائو به دلیل دریافت کارت زرد در آخرین رقابت مرحله گروهی مقابل کلمبیا غایب خواهد بود. کلمبیایی که در ادامه روند ۲۶ بازی بدون شکست خود در رقابت‌های مختلف، با هفت امتیاز و بالاتر از برزیل به صدرنشینی در گروه خود رسید و در مرحله یک‌چهارم نهایی باید از سد پاناما بگذرد. رسانه‌های کلمبیایی، این جام را بهترین فرصت این کشور برای دومین قهرمانی در کوپا پس از دستاورد تاریخی در سال ۲۰۰۱ می‌دانند.
حریف کلمبیا یعنی پاناما در شرایطی به این مرحله رسیده که اکثر کارشناسان فوتبال، امریکای میزبان را شانس دوم صعود از گروه C رقابت‌ها می‌دانستند. یانکی‌ها اما در دو مسابقه پرماجرا و جنجالی مقابل پاناما و اروگوئه شکست خوردند تا حالا شایعات برکناری گرگ برهالتر از هدایت تیم ملی امریکا قوت بگیرد.
با بررسی مسیر تیم‌ها برای رسیدن به فینال جام، می‌توان آرژانتین را بخت اصلی حضور در فینال میامی دانست و در طرف مقابل، برزیل با توجه به آمادگی بالای کلمبیا و اروگوئه نیاز به عملکرد بهتر در این مرحله نسبت به مرحله گروهی خواهد داشت. رقابت‌های این مرحله از کوپا امریکا، بامداد جمعه با تقابل آرژانتین و اکوادور آغاز می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی