هلند سرحال، آماده برای یک چهارم نهایی

دیگر نیازی به انتقاد نیست

بعد از یک هفته پر از خشم و ناامیدی و نگرانی، تیم ملی هلند باخت در بازی آخر مرحله گروهی را با یک نمایش جذاب جبران کرد که باعث شد به بازی شنبه با ترکیه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ در برلین برسد. ماهیت یکطرفه برد ۳ بر صفر برابر رومانی در مونیخ درخشان بود و برای فوتبال هلند ضروری؛ بگذریم از اینکه اگر از فرصت‌های متعدد گلزنی بهتر استفاده می‌شد، پیروزی تاریخی رقم می‌خورد.
به هر حال هلند پیشرفت فوق‌العاده‌ای نسبت به مرحله گروهی نشان داد که به سختی و با چهار امتیاز به عنوان تیم سوم از آن عبور کرد؛ باخت۳ بر۲ مقابل اتریش با موجی از انتقادات مواجه شد و بازیکنان رونالد کومان واکنش مناسبی نشان دادند.
هلندی‌ها معمولاً صریح هستند و حتی بازیکنان کوچکتر تیم تشویق شدند برای اینکه نظرشان را در مورد ناکامی تیم ابراز کنند. اینکه آیا خودانتقادی صادقانه عامل این بازی پرشور بود، قابل بحث است چون رومانی تنها ۱۰ دقیقه برابر پرسینگ شدید رقیب دوام آورد و بعد از آن خیلی در این کار موفق نبود.
بدون در نظر گرفتن کیفیت حریف، اعتماد به نفسی که هلند از این پیروزی مقتدرانه در یک هشتم نهایی به دست آورد برای بازی شنبه در برلین مقابل ترکیه هم بسیار به درد می‌خورد.
نکته قابل توجه اینکه آنها سرعت پاسکاری خود را بالا بردند، برای بردن توپ‌های دوم از خود اشتیاق و انگیزه بالایی نشان دادند و از کناره‌ها و وسط زمین مؤثر و با برنامه به سمت دروازه حریف حرکت کردند.
بازی‌های کودی خاکپو در لیگ برتر برای لیورپول شاید پرفراز و نشیب باشد اما او خیلی سریع خود را به عنوان ستاره واقعی تیم ملی جا انداخته است و گل‌های او ارزش زیادی برای تیم دارد. این بازیکن ۲۵ ساله در جام جهانی قطر سه گل زد؛ جایی که هلند تا یک چهارم نهایی پیش رفت و در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین قهرمان شد. در این تورنمنت هم سه گل زده و آمار گل‌های ملی‌اش را به ۱۲ گل در ۲۸ بازی رساند. او که در کنار سه بازیکن دیگر در صدر جدول گلزنان یورو ۲۰۲۴ قرار دارد، دومین بازیکن تاریخ هلند بعد از دنیس برگ کمپ است که در دو تورنمنت مهم حداقل سه گل می‌زند.
خاکپو در سمت چپ حمله فوق‌العاده خطرناک است به خصوص با حرکات عرضی و شوتزنی، برای همین با آرین روبن مقایسه می‌شود.
ژاوی سیمونز ۲۱ ساله هم سرعت پیشرفت بالایی دارد و با جسارت و آن جثه کوچکش نقش رابط را برای کار هجومی به خوبی ایفا می‌کند.
بقیه اعضای این تیم سرحال، خودشان را برای یک ضربه دیگر در بازی شنبه آماده می‌کنند، دیگر نیازی به انتقاد نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی