پاسخ ناظمی به تشکیل تیم زنان پرسپولیس

قرمزها درخواستی نداده‌اند

پریسا غفاری
خبر‌‌نگار

بعد از الزام کمیته مجوز حرفه‌ای در خصوص راه‌اندازی تیم فوتبال زنان برای باشگاه‌هایی که خواستار دریافت این مجوز هستند؛ پرسپولیس از نخستین باشگاه‌هایی بود که برای تشکیل تیم زنان اقدام کرد و پیرو همین موضوع مدیران این باشگاه هم شروع به بررسی شرایط جهت حضور در لیگ برتر کردند.
پرسپولیسی‌ها در طول روزهای گذشته فعالیت جسته‌ و گریخته‌ای در حوزه فوتبال بانوان داشته‌اند و رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به همراه حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه در حالی پیگیری‌های اولیه را انجام داده‌اند که قرار است این موضوع به صورت ویژه توسط مالکان و البته اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس مورد بررسی قرار گیرد و هدف‌شان این است که بتوانند با خرید امتیاز کار خود را از لیگ برتر آغاز کنند. به غیر از پرسپولیس، استقلال و خیبر هم به دنبال امتیاز نماینده البرز هستند. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل فولاد هم به تازگی پیغام‌هایی برای این تیم فرستاده تا بتواند البرزی‌ها راضی کند که فوتبال زنانش را راهی لیگ برتر کند. به همین دلیل هم مدیریت باشگاه البرز با توجه به اینکه باشگاهش طرفدار زیادی پیدا کرده، به این زودی‌ها تصمیم فروش ندارد و با رسانه‌های استان البرز مصاحبه کرده که می‌خواهد تیمش را در لیگ برتر شرکت دهد. نکته جالب این است گلاره ناظمی، رئیس کمیته مسابقات بانوان فدراسیون فوتبال می‌گوید: «فولاد خوزستان، مس رفسنجان و ذوب‌آهن برای شرکت در لیگ دسته دوم فوتبال بانوان درخواست داده‌اند، اما با توجه به انجام قرعه‌کشی مسابقات، فرصت را از دست داده‌اند. با توجه به قرعه‌کشی مسابقات لیگ دسته دوم، تیم‌هایی که قصد گرفتن مجوز حرفه‌ای دارند، می‌توانند مجوز تیمداری در لیگ دسته اول یا برتر را بگیرند.»
او در خصوص تیم‌های سرخابی پایتخت گفت: «استقلال و پرسپولیس و برخی تیم‌های دیگر درخواست کتبی برای تیمداری در فوتبال بانوان نداده‌اند و صحبت‌هایشان در حد بررسی بوده است.»
نکته: برای خرید امتیاز در رده‌های مختلف لیگ بانوان امکان ارائه مبلغ دقیق وجود ندارد، چرا که هر مالکی بسته به شرایط خودش ممکن است روی سرمایه خود (تیمش) قیمت بگذارد، اما قیمت حدودی در سطوح مختلف در لیگ دسته دوم 250 تا 300 میلیون، لیگ دسته یک 500 میلیون تومان، لیگ برتر مبلغ یک تا دو میلیارد عنوان شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی