رونالدو گل نزد اما با گریه‌هایش سوژه شد

اشک‌های مادر و پسر

پرتغال و اسلوونی در حالی یکی از بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ را در فرانکفورت آرنا برابر هم برگزار کردند که کریستیانو رونالدو مانند دیگر بازی‌های این تورنمنت در گل کردن توپ‌ها ناموفق عمل می‌کرد.
او در این بازی هم چندین بار پشت ضربات آزاد قرار گرفت اما هر بار شوت او سرنوشتی جز چسبیدن به تور دروازه یان اوبلاک پیدا نمی‌کرد و آمار بسیار ضعیف او در گل کردن ضربات ایستگاهی در تورنمنت‌های ملی را بدتر می‌کرد و با به پایان رسیدن بازی در وقت‌های قانونی، این رونالدو بود که بیشتر از دیگر بازیکنان سرزنش می‌شد تا اینکه در اواخر وقت اضافه اول، دیوگو ژوتا با یک حرکت عالی به قلب مدافعان اسلوونی زد و پس از برخوردی در محوطه جریمه، دنیله اورساتو، بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.
حالا این بهترین فرصت برای کریستیانو بود که کار اسلوونی و یان اوبلاک پرتلاش را تمام کند و تیمش را به مرحله یک‌چهارم نهایی بفرستد اما در شبی که مادرش هم روی سکوها نظاره‌گر شب تلخ او بود، دنیا روی سرش خراب شد.
رونالدو پشت توپ قرار گرفت اما ضربه‌اش به سمت راست دروازه را اوبلاک به کمک تیر عمودی دروازه به زیبایی دفع کرد تا بهترین شانس برای درخشش رونالدو به بدترین شکل از دست برود.
با اینکه این پایان ماجرا نبود و پرتغال در وقت اضافه دوم فرصت داشت به پیروزی برسد، اما دوربین‌ها تصاویر بسیار قابل توجهی را شکار کردند. در حین صحبت‌های بازیکنان پرتغال در بین دو نیمه وقت اضافه، رونالدو به شدت در حال گریه بود و نمی‌توانست خود را کنترل کند. این در حالی بود که هم‌تیمی‌هایش در حال دلداری دادن به او بودند تا بتواند با روحیه و انگیزه وقت اضافه دوم را آغاز کند. در همین حین دوربین‌ها مادر رونالدو را هم نشان دادند که در سکوها با ناراحتی و بغض در حال تماشای یکی از ناراحت‌کننده‌ترین لحظات دوران فوتبال پسرش بود.
این اولین بار نبود که رونالدو  گریه می‌کرد. پس از شکست مقابل الهلال در فینال جام حذفی عربستان نیز، گریه‌های شدید رونالدو سوژه رسانه‌ها شد اما این بار ماریا دوس سانتوس، مادر رونالدو، که همراه با او به یورو ۲۰۲۴ سفر کرده نیز در ورزشگاه بود تا او هم مانند پسرش کنترل خود را از دست بدهد و در ۶۹ سالگی اشک بریزد.
در این میان، دیگو دالوت به سراغ رونالدو رفت تا آرامش کند. آرامشی که پرتغالی‌ها به کاپیتان خود دادند، باعث شد تا  کریس، اولین پنالتی تیمش را تبدیل به گل ‌کند و به خاطر از دست دادن پنالتی در جریان بازی از هواداران پرتغال عذرخواهی کند. فوق ستاره‌ای که در نهایت تیمش با درخشش کاستا دروازه‌بان پرتغال راهی مرحله یک چهارم نهایی و دیدار با فرانسه شد.

 

رونالدو و از بین رفتن خاطره گلزنی مقابل ایران
دیدار اسلوونی و پرتغال در ورزشگاه والداشتادیون شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد؛ همان ورزشگاهی که تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی۲۰۰۶مقابل پرتغال به میدان رفت و با دو گل مغلوب این تیم شد. گل دوم پرتغال در این مسابقه، توسط کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید؛ درست در همان نقطه‌ای از ورزشگاه که رونالدو نتوانست در یورو ۲۰۲۴ دروازه یان اوبلاک را باز کند. رونالدو همچنان با همان گل مقابل ایران برانکو، جوان‌ترین گلزن پرتغال در تاریخ جام جهانی است و فرصت تبدیل شدن به مسن‌ترین گلزن تاریخ یورو در همان ورزشگاه را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی