با دعوا و درگیری نمی‌توان مدعی قهرمانی شد

علی جباری: بازیکنی که دلش با استقلال نیست، نیاید

برخی بازیکنان در روزهای اخیر با مدیران باشگاه استقلال مذاکراتی داشته‌اند که این مذاکرات به درازا کشیده است. به بن‌بست رسیدن مذاکره با برخی بازیکنان تا حدی موجب نگرانی طیف هواداری این باشگاه شده است. علی جباری، ستاره سال‌های دور آبی‌ها که قرار است در قامت رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز فعالیت کند، اما اعتقاد دیگری دارد. او بر این باور است که استقلال هرگز لنگ بازیکن نمی‌ماند و گزینه‌های مد نظر باید با افتخار پیراهن این باشگاه را بر تن کنند.

باشگاه استقلال اخیراً با برخی بازیکنان وارد مذاکره شده که این مذاکرات نتیجه‌ای در پی نداشته است.
باشگاه استقلال در تلاش است براساس لیستی که اعلام شده بازیکنان مدنظر را جذب کند. این‌طور که شنیدم دستمزدهای خوبی هم پیشنهاد شده است. اما اینکه برخی از بازیکنان پول بیشتری می‌خواهند مسأله دیگری است.
بازیکنی اخیراً چند بار به باشگاه استقلال رفته و پیشنهاد بالایی داده است.
به اعتقاد من پرداخت دستمزد آن هم در باشگاه بزرگی همچون استقلال عرف دارد. به نظر من هر بازیکنی دلش با این باشگاه نیست نباید مورد مذاکره قرار بگیرد. هر بازیکنی استقلال را دوست ندارد، نیاید. استقلال بازیکنی می‌خواهد که دلش با این باشگاه باشد. شما وقتی به یک بازیکن پول اضافه بدهید کار برای مدیریت تیم دشوار می‌شود و به اصطلاح تیم از توازن و بالانس خارج می‌شود. من مخالف جذب ستاره‌ها نیستم و می‌پسندم یک باشگاه بزرگ فقط دنبال بازیکن اسمی و نامی باشد اما نمی‌پسندم به یک بازیکن خارج از عرف پول داده شود. تجربه هم ثابت کرده معمولاً این قبیل خریدها کل تیم را با مشکل مواجه می‌کنند.
روند نقل‌وانتقالات استقلال هم چندان خوب نبوده و نگرانی‌هایی وجود دارد.
به هرحال باشگاه اول باید بودجه تأمین کند بعد روند مذاکرات را پی بگیرد. استقلال هم نسبت به رقبای خود عقب نیست و کارها دارد طبق برنامه‌ریزی جلو می‌رود. چیزی که من را امیدوار کرده این است که آرامش خوبی برقرار است و دیگر شاهد تنش میان مدیریت و سرمربی نیستیم. اگر ابتدای فصل پیش را به خاطر بیاورید می‌بینید که چه شرایط نامطلوبی حاکم بود و هر روز درباره اختلاف میان مدیران و سرمربی خبرهای متعددی به گوش می‌رسید. درحال حاضر استقلال روی مدار آرامش حرکت می‌کند و این از هرچیزی پر اهمیت تراست.
شاید اگر فصل پیش چنین شرایطی وجود داشت، استقلال قهرمان می‌شد.
خیلی مهم است که میان باشگاه و سرمربی چه روابطی حاکم باشد. با دعوا و تنش و درگیری نمی‌شود کاری را از پیش برد و خوشبختانه الان نسبت به قبل اوضاع خیلی بهتر است و من امیدوارم در طول فصل نیز همین طور باشد. به نظر من استقلال آرام‌آرام کامل خواهد شد و تیم خوبی روانه مسابقات می‌شود.
شما قبلاً گفته بودید که کادر فنی استقلال باید تقویت شود اما هنوز خبری از اسامی جدید نیست.
بله، این حرف من بود و پای آن هستم. باید در این زمینه اقدام شود. من منکر زحمات کادر گذشته نیستم اما اعتقاد دارم باید دستیاران نکونام تقویت شوند و افرادی به کادر بیایند که با علم روز آشنایی داشته باشند. به نظر من داشتن دستیاران بادانش و به‌روز می‌تواند به موفقیت هرچه بیشتر تیم کمک کند.

جستجو
آرشیو تاریخی