عدم واگذاری سهام مانع بزرگ مالک جدید سرخپوشان

 وضعیت مالی پرسپولیس برای فصل آینده هنوز مشخص نشده، بسیاری از ستاره‌های این تیم برای تمدید قرارداد تسویه مالی را شرط کردند و باشگاه هم در تأمین منابع مالی مورد نیازش برای تمدید این قرارداد‌ها دچار مشکل شده، این سردرگمی موجب اعتراض انبوهی از هواداران پرسپولیس شده است و در حالی که فاصله چندانی تا آغاز لیگ نخبگان نداریم، هنوز وضعیت مالی پرسپولیس برای فصل پیش رو در اولین پنجره نقل و انتقالاتش پس از خصوصی شدن، مشخص نیست.
یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایران ورزشی در خصوص وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس توضیح داد: «در این رابطه جلساتی با مالکان جدید باشگاه داشته‌ایم اما مشکل اساسی این است که خصوصی‌سازی هنوز سهام را به بانک‌ها منتقل نکرده و این موضوع برای باشگاه ما به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.»
اگر سری به سایت رسمی بورس بزنیم، متوجه خواهیم شد که هنوز سهام باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی به مالکان جدید واگذار نشده و همین موضوع دست‌انداز بزرگی در مسیر اختیار گرفتن زمام کار این تیم توسط مالکان جدید شده است.
در همین خصوص مهر نوشت: سه بانک رفاه، صادرات و اقتصاد نوین که اعضای کنسرسیوم بانکی مالکان جدید پرسپولیس هستند بعد از گذشت دو ماه از واگذاری هنوز مدارک مورد نیاز را ارائه نکرده‌اند و به همین دلیل همچنان 90 درصد سهام پرسپولیس در فرابورس به نام وزارت ورزش است. این در حالی است که بانک شهر، توپ را در زمین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی انداخته و تلویحاً به مدیران پرسپولیس اعلام کرده برای شروع به هزینه‌کرد، باید ابتدا سهام باشگاه رسماً به این بانک واگذار شود.
به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس از این بوروکراسی اداری بیشترین لطمه را خواهد خورد؛ چرا که در حساس‌ترین مقطع، این تیم هنوز آینده مشخصی از نظر مالی ندارد و این موضوع قطعاً روی بازیکنانی که با پرسپولیس مذاکره می‌کنند، تأثیر منفی خواهد گذاشت.
باشگاه پرسپولیس در وضعیت کنونی نمی‌تواند در بازار نقل و انتقالات حضور پر رنگی داشته باشد و به علاوه وضعیت تمدید چند ستاره این تیم از جمله دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی هم هنوز مشخص نیست که این موضوع در طول فصل می‌تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود.

جستجو
آرشیو تاریخی