عابدزاده،اخباری، نیازمند، گزینه‌ خارجی یا بازگشت بیرانوند

بحران قفس توری

یکی از موضوعاتی که هواداران پرسپولیس بشدت آن را دنبال می‌کنند، این است که در فصل آینده چه بازیکنی درون دروازه این تیم قرار می‌گیرد. بعد از اتفاقاتی که در مورد علیرضا بیرانوند رخ داد، سرخپوشان پایتخت جذب یک دروازه‌بان مطمئن و خوب را در دستور کار خود قرار دادند. از گلرهای خارجی که نام‌شان برای حضور در این تیم مطرح شده است تا پیام نیازمند و حسین پورحمیدی که هر کدام با سپاهان و تراکتور قرارداد دارند و
جدا شدن‌شان نیازمند دریافت رضایتنامه‌شان است. در این میان، از امیر عابدزاده که به تازگی از ماریتیمو جدا شده، به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های پرسپولیس نام برده شده است. گلری که رسانه‌های مختلف خبر از حضور او در دیگر تیم‌های پرتغالی و اسپانیایی داده و البته گفته‌اند که پسر احمدرضا عابدزاده، یک آفر ویژه هم از یکی از تیم‌های ایرانی دارد و برای همین احتمال داده شده او می‌خواهد پس از سال‌ها دوباره به قفس توری سرخ‌ها بازگردد تا دوباره پیراهن تیم ملی را به دست آورد اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که جذب او با واکنش مثبتی از سوی جامعه هواداری و رسانه‌ای پرسپولیس مواجه نشده و برای همین تردیدهایی برای به خدمت گرفتن او وجود دارد.
از سوی دیگر، مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند که فسخ قرارداد بیرانوند غیرقانونی است و با اینکه خبرهای مختلفی در مورد عدم تمایل رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه برای بازگشت این بازیکن به جمع قرمزها شنیده می‌شود اما باشگاه پرسپولیس همچنان تمایل دارد که همکاری با بیرانوند را ادامه دهد، مگر اینکه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد. در این شرایط، مدیران پرسپولیس اگرچه منتظر تشکیل جلسه کمیته تعیین وضعیت هستند تا تکلیف شکایت این باشگاه از بیرانوند مشخص شود ولی با این حال، با پیش‌بینی برخی احتمالات و به گزارش تسنیم، با محمدرضا اخباری گلر فصل پیش گل‌گهر هم مذاکره کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، شروع این مذاکرات از روز شنبه بوده و حتی پرسپولیسی‌ها با این بازیکن به توافق ابتدایی هم دست پیدا کرده‌اند ولی پیوستن اخباری به پرسپولیس منوط به جدایی قطعی بیرانوند است. هر چند درویش بابت برخی رفتارهای بیرانوند از این بازیکن عصبانی است اما برخی از بازیکنان و نزدیکان مدیرعامل پرسپولیس از او خواسته‌اند بیرانوند را با قراردادی جدید که به ضرر باشگاه هم نباشد حفظ کند.
در این شرایط، باید دید در نهایت بیرانوند در پرسپولیس ماندنی می‌شود یا سرخ‌ها پیراهن شماره یک تیم خود را به اخباری می‌سپارند که در این سال‌ها یک پای حضور در اردوهای تیم ملی بوده و عملکرد نسبتاً با ثباتی در لیگ ایران داشته است. دروازه‌بانی که گویا از تراکتور هم پیشنهاد دارد و اگر سرخپوشان تبریزی موفق به جذب بیرانوند نشوند، ممکن است قارتال را به تبریز بازگردانند.

 

درویش: تا آخر هفته منتظر
بیرانوند و اسماعیلی‌فر می‌مانیم
در فصل نقل‌وانتقالات که هواداران پرسپولیس منتظر هستند رضا درویش پس از انتصاب سرمربی این تیم، از خریدهای جدید رونمایی کند، همه چیز در این باشگاه تحت تأثیر وضعیت مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر قرار گرفته است. علیرضا بیرانوند پس از جدایی از پرسپولیس و مذاکره با تراکتور، درحال حاضر در تعطیلات به سر می‌برد و هنوز تکلیفش به صورت قطعی مشخص نشده است؛ ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر هم هنوز تصمیمی برای تمدید با پرسپولیس اتخاذ نکرده‌اند. رضا درویش در خصوص آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر گفت: «ما نامه‌ای را به این بازیکنان ارسال کرده‌ایم و تا آخر هفته جاری منتظر پاسخ آنها می‌مانیم. ترابی و اسماعیلی‌فر قراردادی با پرسپولیس ندارند و با توجه به اینکه اصالتاً پرسپولیسی هستند به آنها فرصت داده‌ایم، البته آنها حق دارند با باشگاه‌های دیگر هم مذاکره کنند.» او در خصوص اظهار پشیمانی اسماعیلی‌فر برای بازگشت به پرسپولیس گفت: «اصلاً بحث پشیمانی مطرح نیست، بازیکن طی مدت زمانی که قرارداد دارد تحت یک قرارداد تیم است و پس از آن صلاح خود را برای حضور در آن تیم یا جدایی از آن تشخیص می‌دهد. اگر این بازیکنان به باشگاه بیایند، محبت می‌کنند چون باید قید مبالغ هنگفتی را بزنند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در فصل آینده تیمی در حد نام باشگاه پرسپولیس داشته باشیم.»
درویش: گاریدو بزودی راهی تهران می‌شود
یکی از موضوعات داغ این روز‌های پرسپولیس، تعیین تکلیف مجوز سرمربی جدید این تیم است، در همین راستا روز گذشته رضا درویش در خصوص آخرین وضعیت حضور «خوان کارلوس گاریدو» در تهران گفت: «واقعاً متعجب هستم که برخی‌ها چگونه خبر می‌زنند. شورای برون‌مرزی مجوز حضور این مربی در ایران را صادر کرده است و به ما اعلام کردند که یکسری از مدارک او باید تکمیل شود. در همین رابطه ما دیروز مدارک را از گاریدو دریافت و برای شورای برون‌مرزی ارسال کردیم و به احتمال زیاد امروز کارهای نهایی او برای حضور در ایران انجام خواهد شد. اگر مراحل اداری کارهای گاریدو امروز انجام شود احتمال اینکه او تا آخر هفته جاری راهی ایران شود، وجود دارد.»
درویش: از سازمان لیگ ‌طلب داریم
اخیراً سازمان لیگ طی یک اقدام عجیب، تبلیغات محیطی را انحصاراً در اختیار گرفت و همین موضوع موجب اعتراض برخی اهالی فوتبال شد. روز گذشته رضا درویش در خصوص همین حق تبلیغات محیطی در جمع خبرنگاران توضیح داد: «فصل گذشته سازمان لیگ پولی بابت تبلیغات دور زمین به ما نداد و با توجه به اینکه ما حدود ۱۶، ۱۷ بازی را در ورزشگاه آزادی از حریفان خود میزبانی کرده‌ایم و برای هر بازی هم باید ۴ میلیارد تومان دریافت کنیم مبلغ زیادی را سازمان لیگ باید به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند. سازمان لیگ بابت دو فصل گذشته به ما بدهکار است.» او ادامه داد: «باید از یکی از بانک‌ها که سهامدار باشگاه است، تشکر کنم که مبالغی خارج از تعهد خودشان به باشگاه پرداخت کرده‌اند. اگر مبالغ ارزی به باشگاه تزریق نمی‌شد ما با جرایم زیادی روبه‌رو می‌شدیم، امیدوارم سایر بانک‌های کنسرسیوم هم به کمک ما بیایند.»

جستجو
آرشیو تاریخی