گولسیانی می‌داند پول زیاد فقط برای یک فصل است

درخشان: ماندن بیرو به صلاح پرسپولیس نیست

 ناصر قراگزلو
خبرنگار


حمید درخشان معتقد است برخی بازیکنان فقط در تیمی مانند پرسپولیس می‌توانند به بسیاری از خواسته‌های خود برسند و چنین شرایطی در تیم‌های دیگر برای آنها مهیا نیست.

صحبت از حضور‌ پورحمیدی به جای بیرانوند مطرح شده. به نظرتان این معاوضه به سود پرسپولیس خواهد بود؟
قحط‌الرجال که نشده، حتماً برای پرسپولیس دروازه‌بان خوب و ششدانگ پیدا می‌شود. پورحمیدی گلر خوب و جوانی است اما پرسپولیس حتماً به گلر قوی‌تر از او نیاز دارد چه بسا که جدا از تکرار قهرمانی در لیگ و جنگیدن برای قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام این بار پرسپولیس باید در لیگ نخبگان آسیا هم شرکت کند. پرسپولیس حتماً به دروازه‌بانی قوی‌تر و باتجربه‌تر نیاز دارد. سنگربانی که در آسیا هم بتواند نیازهای پرسپولیس را برآورده کند، مثلاً دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان یا دروازه‌بان‌هایی در این سطح که بتوانند در این پست نیازهای پرسپولیس را برآورده کنند. به نظر مشخص شده که بیرانوند دیگر در پرسپولیس نخواهد ماند و با مواردی که در خصوص این دروازه‌بان به وجود آمد شاید ماندنش به صلاح تیم و شخص بیرانوند نباشد.
گفته می‌شود که دانیال هم پشیمان شده و قصد جدایی ندارد؟
به هر حال دانیال دفاع راست خوبی است و شاید کمی زود تصمیم گرفت به همین دلیل هم پشیمان شد که بهتر از پرسپولیس تیمی در ایران برای بازیکن وجود ندارد و حالا همه چیز به سیاست باشگاه بستگی خواهد داشت.
در مورد گولسیانی و عملکردش در یورو چه صحبتی دارید؟ بازیکنی که گفته اولویتش در ایران تیمی است که با آن قهرمانی را کسب کرده؟
به هر حال تیم ملی گرجستان برای اولین بار بود که از مرحله گروهی صعود می‌کرد و همین مسأله برای گولسیانی موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. او هم در چند بازی که انجام داد خوب و قابل قبول ظاهر شد هر چند که نمی‌شد از آنها توقع داشت اسپانیا را متوقف کنند. در مورد گولسیانی هم باید بگویم که در اروپا بازیکن بالای 30 سال را سخت جذب می‌کنند. تصمیم عاقلانه گولسیانی این است که باز هم پرسپولیس را انتخاب کند چون در این تیم قهرمان شده و درخشیده. گولسیانی خیلی باتجربه است و خوب می‌داند که پول تیم‌های دیگر شاید بیشتر از پرسپولیس باشد اما اینجا می‌تواند هم بدرخشد و قهرمان شود و چند سال دیگر هم پول بگیرد. ما بازیکنانی داشتیم که از پرسپولیس رفته‌اند و دیگر به آن شکل نامی به آن صورت از آنها مانده و نتوانسته‌اند موفقیتی که در پرسپولیس داشتند را در تیم‌های دیگر هم تجربه کنند. نمونه‌اش سیامک نعمتی و مهدی عبدی.
در خصوص مسابقات یورو چه نظری دارید؟
خیلی افسوس خوردم که اسپانیا و آلمان به هم خوردند چون واقعاً این دو تیم را خیلی دوست دارم و به نظرم در این دوره بهترین بودند. حق این تیم‌ها بود که در فینال با هم رودررو می‌شدند اما حالا با وضعیتی که پیش آمده این دو تیم خوب با هم در مرحله بعد مواجه شده و یکی از آنها حذف خواهد شد اما در آن طرف تیمی مانند هلند خیلی راحت بالا می‌آید و صعود می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی