هونگ سونگ هو: المپیک برای کماندار ایرانی شبیه‌سازی می‌شود

 سهمیه انفرادی المپیک مبینا فلاح نتیجه 10 ماه کار سرمربی کره‌ای با کمانداران است. هونگ سونگ هو سرمربی تیم ملی تیروکمان از قبل روی تک‌سهمیه زنان حساب کرده بود. او حالا که همه بضاعتش یک کماندار است، دلش می‌خواهد شاگردش بهترین نتیجه را در پاریس رقم بزند.
 
 از جمع کمانداران ایرانی تنها مبینا فلاح سهمیه المپیک گرفت. پیش‌بینی شما هم همین یک سهمیه بود؟
ما پیش‌بینی می‌کردیم یکی از دختران سهمیه انفرادی بگیرد. ما روی سهمیه انفرادی زنان حساب باز کرده بودیم و فکر می‌کردیم تیم مردان سهمیه تیمی می‌گیرد، چرا که در جام‌های جهانی نتیجه خوبی گرفته بود، اما یکسال‌ونیم اخیر ضعیف‌ترین نتیجه را در آنتالیا ثبت کرد. البته این اتفاق بی‌دلیل هم نبود چرا که یکسری مشکلات وجود داشت که از دست ما خارج بود و نمی‌توانم درباره‌اش حرف بزنم. اما تیم مردان به خاطر پیشرفتی که داشت، فشار زیادی را تحمل کرد و فکر می‌کرد برای اولین‌بار در تاریح تیروکمان ایران سهمیه تیمی بگیرد. کمانداران ملی‌پوش با فشار تصاحب سهمیه تیمی، به خاطر جوانی و کم‌تجربگی نتوانستند کنار بیایند و نمایش خوبی نداشتند.
  در فرصت ۲۵ روزه تا المپیک چه برنامه‌ای برای آمادگی مبینا دارید؟
مبینا بعد از انتخابی المپیک و استراحت دو، سه روزه، دوباره تمریناتش را از سر گرفته تا برای المپیک آماده شود.
  چه هدفی در المپیک برای مبینا در نظر گرفته‌اید؟
کمانداران ایران در المپیک‌های قبلی اصلاً از دور مقدماتی بالا نیامده‌اند. همه برنامه ما این است که مبینا بهترین نتیجه را بگیرد و وداع زودهنگامی با المپیک نداشته باشد.
 چه نتیجه‌ای در المپیک برای مبینا نتیجه خوبی به حساب می‌آید؟
64 کماندار در المپیک حضور دارند که با یک برد به جدول 32تایی می‌روند. اگر مبینا در جدول 64تایی ببرد، با صعود به جدول 32تایی تاریخ‌ساز می‌شود. او توانایی‌اش را دارد و در کاپ جهانی آنتالیا هم در حضور رقبای سرسختش نایب قهرمان شد.
 مبینا برای صعود به مراحل بعدی باید چه رکوردی بزند؟
نمی‌توان دقیق گفت مبینا چه امتیازی بگیرد می‌تواند از دور مقدماتی المپیک صعود کند اما ما پیش‌بینی مسابقه خیلی پر سروصدایی را داریم؛ به خاطر اینکه تماشاگران به زمین نزدیک هستند و به خاطر وزش باد شاید رکوردها بالا برود یا کم شود.
 برای اینکه مبینا در این شرایط مشکلی پیدا نکند، چه کار کردید؟
ما برای شبیه‌سازی شرایط، از کمانداران جوان اردونشین به عنوان اخلال استفاده کردیم. از بچه‌های ملی‌پوش خواستیم که حریف تمرینی مبینا باشند تا شرایط مسابقه را برایش بازسازی کنیم و مبینا با آشنایی با شرایط مسابقه در پاریس حاضر شود و وضعیت مسابقه المپیک، مبینا را غافلگیر نکند و روی عملکردش تأثیر نگذارد.
 از زمان حضور شما پیشرفت کمانداران محسوس بوده؟
از وقتی من به ایران آمده‌ام، پیشرفت بچه‌ها محسوس بوده است. رشد ملی‌پوشان را می‌توان با مقایسه رکوردهای امسال کمانداران با سال قبل یا المپیک توکیو متوجه شد. بچه‌ها پیشرفت واقعاً فاحشی کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی