فلاح: المپیک تنهایی مزه نمی‌دهد

مبینا فلاح، کماندار جوان با اینکه برای المپیک استرس دارد، اما خیلی به درخشش در آن امیدوار است، البته با مدال؛ مدالی که مزد زحماتش است. او این روزها با اینکه استرس المپیک را دارد، اما با تمرکز روی کارش خیلی جدی‌تر از قبل تمرین می‌کند.
 
  سرمربی کره‌ای چه واکنشی به سهمیه تو نشان داد؟
سرمربی از سهمیه من خیلی خوشحال شد و گفت، ما تازه کارمان شروع شده و مسابقه اصلی ما در پاریس است. از حالا باید تلاش کنیم برای مسابقه اصلی در المپیک پاریس. هنوز کار ما تمام نشده و اول راه هستیم.
 تو برای اولین‌بار قرار است در المپیک تیر بزنی، خودت چه تصوری داری؟
من برای اولین‌بار است که در المپیک حاضر می‌شوم و به خاطر همین خیلی استرس دارم و روی خودم کار می‌کنم تا در المپیک با همه تمرکزم بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم. البته خودم خیلی امیدوارم که از پس کار برمی‌آیم تا عملکردی خوب و تاریخ‌سازی در پاریس داشته باشم. امیدوارم تصورم با آنچه اتفاق می‌افتد، یکی باشد.
  عملکرد خوب مبینا فلاح در المپیک یعنی چه؟
هدفم فقط حضور در المپیک نیست بلکه نتیجه خوبی است که می‌خواهم به‌جا بگذارم تا رویم بشود به ایران برگردم و خجالت‌زده مردم نشوم. همیشه می‌گویند تمرین معجزه می‌کند، امیدوارم من هم معجزه تمرینات و تلاشم را در پاریس ببینم. بهترین نتیجه المپیک مدال است؛ اگر طلا باشد که عالی است. امیدوارم با رفتن روی سکو مزد زحماتم را بگیرم.
 تو تنها کماندار ایران در المپیک هستی؛ این موضوع کارت را سخت می‌کند؟
تنها کماندار بودن در المپیک افتخار نیست. همیشه دوست داشتم یک کماندار مرد هم بود تا هم در بخش انفرادی و هم میکس تیر می‌زدم اما متأسفانه نشد. امیدوارم برای المپیک 2028  هر دو تیم مردان و زنان سهمیه بگیریم.
 خودت دوست داشتی سهمیه انفرادی بگیری یا سهمیه تیمی؟
صعود به المپیک آرزوی من بود اما تنهایی مزه نمی‌دهد. شیرینی المپیک به حضور تیمی بود، چرا که هم شانس انفرادی داشتیم و هم تیمی. اگر مردان هم سهمیه می‌گرفتند، ما شانس حضور در مسابقه میکس المپیک را هم داشتیم اما حالا با تک‌سهمیه من فقط می‌توانم در مسابقه انفرادی تیر بزنم و این خیلی ناراحت‌کننده است. اما دلم خیلی روشن است که برای المپیک لس‌آنجلس حتماً سهمیه تیمی می‌گیریم.
  زمان زیادی تا المپیک نمانده، برای اینکه آماده راهی پاریس شوی، چه چیزی نیاز داری؟
همه رقبای من در نیمه‌نهایی و فینال، دو کمان داشتند چراکه ما تایم فنی نداریم و اگر تجهیزات ما مشکل پیدا کند، ما تایم فنی برای رفع آن نداریم. به همین دلیل باید کمان و تجهیزات رزرو داشته باشیم، اما من فقط یک کمان داشتم و همین مسأله خیلی به من استرس می‌داد که اگر مشکلی پیش بیاید، تجهیزات رزرو ندارم. تیراندازی با کمان رشته‌ای تجهیزات‌محور است و در واقع تجهیزات نقش مهمی دارد. کاش مسئولان با حمایت و کمک خود کاری کنند تا من استرس نداشته و مشکل تجهیزات در پاریس نداشته باشم.
  حضور مربی کره‌ای چقدر به تو برای گرفتن سهمیه کمک کرد؟
مربی کره‌ای کمک بزرگی برای ما بود. رکوردشکنی‌های زنان و مردان کماندار ایران نشان از تأثیر مربی کره‌ای دارد. مربی کره‌ای حضورش را با حرف نشان نداد بلکه با نتایج و امتیازات بچه‌ها ثابت کرد. امیدوارم با حمایت وزارت و کمیته ملی المپیک ما باز هم مربی‌مان را داشته باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی