بضاعت ما خیلی بیشتر از این بود

بدخشان: مبینا آبروداری کرد

مهسا بدخشان، مربی تیم ملی و مترجم سرمربی تیم ملی تیروکمان معتقد است دختر کماندار با سهمیه المپیک برای ایران آبروداری کرد؛ هرچند تک سهمیه را همه بضاعت تیروکمان ایران نمی‌داند.
 
  وضعیت مبینا فلاح را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 ما در این دوسالی که او را زیر نظر داشتیم، در بهترین وضعیت بوده است. او با سهمیه‌اش حسابی آبرو‌داری کرد و با رکوردشکنی ایران و نایب قهرمانی‌اش در انتخابی پیشرفت ایران را نشان داد. همه شگفت‌زده بودند از رشد ایران که با اقتدار سهمیه گرفت.
 چطور دختران سهمیه تیمی نگرفتند؟
دختران ما نتیجه‌ای فراتر از تصور ما گرفتند طبق تجربه و حضورشان در تیم ملی. در مسابقه با چین که تیم اول دنیاست عملکرد خوبی داشتند اما ضعف‌هایشان دردسرساز شد و لحظات حساس را نتوانستند راحت رد کنند و به سهمیه برسند. با اینکه چهار تیم اول سهمیه می‌گرفتند، اما دختران ما با باخت مقابل چین پنجم شدند، در حالی که تیم ما لیاقت سهمیه را داشت؛ چیزی که در تصورات ما نمی‌گنجید.
 یک سهمیه المپیک همه بضاعت تیروکمان ایران است؟
نتیجه دختران خیلی خوب بود. بضاعت ما خیلی بیشتر از این بود و ما روی سهمیه تیمی مردان حساب کرده بودیم اما ناباورانه آن را از دست دادیم. تیم تیروکمان مردان ما با پیشرفتی که داشت به جمع 8 تیم اول دنیا رسید و تیمی بود که شانس زیادی برای حضور در المپیک داشت. حتی سهمیه انفرادی مردان هم میلیمتری از دست رفت. هرجوری حساب می‌کنیم کمانداران یک‌قدم با موفقیت فاصله داشتند.
 معمولاً کمانداران دوکمان در مسابقه دارند اما مبینا این روزها دغدغه‌اش کار با یک کمان است. این مشکل مبینا برای المپیک حل می‌شود؟
تجهیزات مبینا، تجهیزات بدی نیست اما باید تیرهایش عوض شود و کمانش را هم نو می‌گیریم تا در المپیک کمان و تیرهای نو و زاپاس داشته باشد و در مسابقات با تجهیزات نو و بدون نقص حاضر شود.
جستجو
آرشیو تاریخی