صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و سه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و سه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

مورایس قید مربیگری در نصف جهان را زد

صدای پای اسکوچیچ در سپاهان

محمد محمدی سدهی
خبر‌نگار

 
اوایل تابستان 1401 بود که ژوزه مورایس سرمربی پیشین الهلال عربستان و دستیار خوزه مورینیو با عقد قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان معرفی شد. زردپوشان اصفهانی پس از جذب این مربی برای کسب نتیجه در لیگ بیست و دوم تلاش بسیاری کردند اما در نهایت با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس نایب قهرمان لیگ شدند.
پس از این نایب قهرمانی، زردپوشان اصفهانی به قهرمانی در لیگ بیست و سوم امیدوار شدند. این تیم برای فصل بیست و سوم روی نیمکت مشکلی نداشت چرا که مورایس قصد داشت به همکاری خود با این تیم ادامه دهد. به این دلیل مسئولان این باشگاه اصفهانی با جذب برخی بازیکنان خارجی و همچنین ستاره‌های داخلی فصل نقل و انتقالات را طوفانی آغاز کردند و از همان آغاز لیگ برتر خود را در قامت مدعی قهرمانی نشان دادند اما هفته به هفته شرایط زردپوشان اصفهانی تغییر کرد و نتایج سینوسی این تیم باعث شد تا زردپوشان اصفهانی با کسب عنوان سومی به کار خود در لیگ بیست و سوم پایان دهند.
البته این تیم در جام حذفی موفق شد به مقام قهرمانی برسد تا مورایس در 2 سال حضورش در اصفهان به یک جام دست یابد. مورایس پس از قهرمانی سپاهان در جام حذفی در شرایطی به کشور خود بازگشت که بحث ادامه همکاری این مربی پرتغالی با سپاهانی‌ها نامشخص باشد. در این شرایط خبر می‌رسد که مسئولان این تیم در انتظار پاسخ مورایس برای ادامه همکاری با این تیم هستند و به او زمان دادند تا تصمیم خود را برای ادامه همکاری با سپاهان بگیرد.
البته شنیده می‌شود این مربی پرتغالی در بین هواداران سپاهان محبوبیت چندانی ندارد و مورایس از این موضوع بشدت ناراحت است و این می‌تواند عامل قطع همکاری مورایس با سپاهانی‌ها شود. البته مدیران سپاهان گزینه دیگری به نام محرم نویدکیا دارند که البته خبرمی‌رسد این مربی فعلاً تمایلی به حضور در سپاهان ندارد. در این شرایط مسئولان سپاهان به دنبال گزینه‌های دیگری هستند که در میان گزینه‌های مورد نظر نام سرمربی ایرانی دیده نمی‌شود. این موضوع باعث شد تا در روزهای اخیر صحبت‌هایی در خصوص حضور دراگان اسکوچیچ در اصفهان مطرح شود؛ مربی‌ای که پیش از این به باشگاه پرسپولیس لینک شده بود اما به نظر می‌رسد که دراگان تمایلی برای بازگشت به ایران ندارد.
در این بین شنیده می‌شود که مشکل اصلی سپاهان مدیریت این باشگاه است چرا که در بدنه مدیریت باشگاه تصمیماتی گرفته می‌شود که مدیرعامل در این تصمیمات نقشی ندارد، مسئولان سپاهان کمیته‌ای به نام کمیته نقل و انتقالات تشکیل دادند که مدیریت باشگاه در این کمیته غایب است!
در این بین یکی دیگر از چالش‌های سپاهان جدایی برخی از ستاره‌های فصل گذشته تیم است و به نظر می‌رسد که بزودی این موضوع اتفاق خواهد افتاد. با تمام این تفاسیر و با وجود چالش‌های پیش روی زردپوشان اصفهانی، به نظر می‌رسد که در لیگ بیست و چهارم یک سپاهان معمولی را خواهیم دید؛ تیمی که پیش از حضور مورایس در اواسط جدول رده‌بندی دست و پا می‌زد و در فصل پیش رو با این نتایج به کار خود پایان دهد.

 

شایعه عجیب در نوار جنوبی لیگ
گل‌محمدی در جمع گزینه‌های سپاهان
 یحیی هنوز نام دستیارانش را مشخص نکرده و همین موضوع در کنار بعضی از مسائل دیگر موجب شده تا پیرامون سرمربی جدید فولاد شایعاتی وجود داشته باشد و حتی بعضی از خبرها دال بر این است که شاید یحیی به سپاهان برود و جایگزین مورایس در سپاهان شود.
اما فولادی‌ها قاطعانه این خبر را رد می‌کنند و معتقدند یحیی گل‌محمدی با این باشگاه قرارداد دو ساله بسته و همه موارد قرارداد با سرمربی جدید به شکل شفاف منعقد شده به همین دلیل امکان ندارد یحیی به سپاهان برود و فولاد را ترک کند.
 یحیی قبلاً هم روزهای خوبی را در فولاد در زمان بازیگری سپری کرده و زمانی که در پرسپولیس مورد بی‌مهری قرار گرفت، به فولاد رفت و چند سال خوب را در تیم جنوبی گذراند؛ به همین دلیل او این بار هم به فولاد رفته تا به عنوان سرمربی برای این تیم مؤثر واقع شود و برای هواداران آن نتایج خوبی را با هدایت خودش رقم بزند.
این بار یحیی برای اینکه به شایعات در خصوص خود پایان دهد، سر تمرین تیم‌های پایه فولاد حضور یافت و با بازیکنان این رده عکس یادگاری گرفت و صحبت‌هایی را در جمع بازیکنان تیم‌های پایه انجام داد تا نشان دهد که به تیم دیگری جز فولاد فکر نمی‌کند و عزم خودش را برای بستن تیمی خوب برای فولاد و رساندن این تیم به روزهای خوبش جزم کرده است.
بحث حضور چند بازیکن پرسپولیس و ستاره چند تیم دیگر در فولاد وجود دارد اما تا این لحظه یحیی نه نام دستیارانش را به شکل دقیق مشخص کرده نه اینکه اشاره دقیقی به حضور بازیکنان جدید در این تیم داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی