بازتاب

امباپه ماسکش را تغییر داد

فرانسه موفق شد مجوز حضور در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 را به دست آورد و حالا باید دوشنبه منتظر رویارویی با بلژیک باشد. خروس‌ها در حالی خود را برای ادامه حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کنند که کیلیان امباپه کاپیتان و ستاره این تیم که در جریان بازی برابر اتریش از ناحیه بینی آسیب دیده، مجبور شده در ادامه این مسابقات با ماسک به میدان برود و در بازی برابر لهستان هم به همین ترتیب در ترکیب فرانسه حضور پیدا کرد. با این حال، تصاویر منتشر شده از تمرینات فرانسه نشان می‌دهد که این بازیکن ماسکش را تغییر داده و ظاهراً قرار است در مرحله بعدی و بازی برابر بلژیک با ظاهری متفاوت به میدان برود که مورد توجه هواداران تیم ملی فرانسه و طرفداران این بازیکن هم قرار گرفته است. دیدیه دشان سرمربی فرانسه پس از بازی برابر لهستان مدعی شد که این ماسک جدید شرایط سختی را برای امباپه به وجود آورده و احتمالاً دلیل تغییر ایجاد شده همین بوده تا او بتواند با شرایط بهتری تیمش را در زمین همراهی کند.

 

سالگادو سرمربی تیم زیر 15 سال عربستان شد
سرمایه گذاری روی پایه‌ها زیر نظر ستاره‌ها

عربستانی‌ها در دو سال گذشته نه تنها جذب بازیکنان مطرح فوتبال جهان را در دستور کار خود قرار داده‌اند و ستاره‌های مختلفی از جمله کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفته‌اند، بلکه برای نیمکت تیم‌های ملی و باشگاهی خود نیز اقدام به جذب مربیان نامدار کرده‌اند. از حضور استیون جرارد به عنوان سرمربی الاتفاق تا انتخاب روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی تیم ملی عربستان. در این میان، فرناندو هیرو کاپیتان اسبق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا هم به عنوان مدیر ورزشی النصر انتخاب شده و مدتی است در این تیم فعالیت می‌کند. حضور چهره‌های مطرح در فوتبال عربستان باز هم ادامه‌دار است و میشل سالگادو که یکی از ستاره‌های بزرگ رئال مادرید و اسپانیا به حساب می‌آید و افتخارات پرشماری در لالیگا و اروپا به دست آورده و جزو نسل طلایی این باشگاه بوده، هدایت تیم فوتبال زیر 15 سال عربستان را برعهده گرفته است تا عربستانی‌ها برای تیم‌های پایه‌ خود هم به سراغ این افراد نامدار بروند.
ابراهیم القاسم، دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان با سالگادو در مقر این فدراسیون در ریاض قراردادی امضا کرد تا او به ‌عنوان سرمربی تیم فوتبال زیر 15 سال سعودی‌ها، تا سال 2026 برنامه‌های این تیم را پیش ببرد.
سالگادو که مدرک مربیگری حرفه‌ای اروپا را هم دارد، پیش‌تر به‌عنوان مدیر فنی باشگاه پافوس قبرس و سرمربی تیم منطقه‌ای گالیسیا اسپانیا فعالیت می‌کرد و همچنین مقطعی در کادرفنی خاویر آگیره در تیم ملی مصر حضور داشت، حالا هدایت شاهین‌های آینده فوتبال عربستان را برعهده گرفت.
سالگادو در زمان بازیگری توانسته در رئال مادرید، بلکبرن و تیم ملی اسپانیا افتخارات زیادی به دست آورد و دستاوردهای زیادی داشت که مهم‌ترین آنها دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، چهار قهرمانی در لالیگا، سه جام حذفی اسپانیا و سوپرجام اروپا است.
تیم فوتبال زیر 15 سال عربستان شامل بازیکنان متولد سال 2009 و 2010 است که در انتظار مسابقات مهمی در سال‌های آینده مثل جام‌های آسیایی زیر 17 سال و زیر 20 سال و حتی جام ملت‌های آسیا زیر 23 سال و همچنین بازی‌های المپیک 2032 و جام جهانی 2034 هستند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی