یامال چطور در تور مندس افتاد؟

ترس از رئالی شدن ستاره بارسا

لامین یامال از باشگاه بارسلونا اعجوبه جدید فوتبال جهان است. او با تنها 16 سال سن، در جمع بازیکنان اصلی اسپانیا در یورو حضور دارد و در اروپا همه را هیجان زده کرده است. این در حالی است باشگاه بارسلونا اکنون نگران از دست دادن این نوجوان است، آن هم به خاطر ایجنت او.
در خانه، یامال را هدیه‌ای از طرف خدا می‌دانند. منطقی بود که ایجنت‌ها در سراسر جهان از همان ابتدا برای همکاری با یامال وسوسه شوند و در نهایت، ژرژ مندس، ایجنت پرتغالی مشهور، با او از طریق یک پیشنهاد وسوسه‌کننده و دور از قوانین فوتبالی قرارداد بست. مدیربرنامه‌ای که سال‌ها ایجنت کریستیانو رونالدو بود. اگرچه در زمان قرارداد با مندس، یامال تنها 15 سال سن داشت و تنها یک بازی حرفه‌ای انجام داده بود ولی این ایجنت در آوریل 2023 به والدین این فوق استعداد، پاداش 2.5 میلیون یورویی (برای امضای قرارداد) پیشنهاد داد. تا آن زمان، ایوان دلاپنیا، بازیکن سابق بارسا، به این نوجوان مشاره می‌داد. خانواده یامال بعد از دریافت پاداش، قرارداد را قبول کردند چون مندس وعده داده بود یامال را به رونالدو دوم تبدیل می‌کند.
یامال در شرایطی جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو است و آینده بسیار درخشانی دارد که بارسا یک بند خروج یک میلیارد یورویی را در قرارداد در هنگام تمدید آن در پاییز 2023 برای محافظت از این بازیکن قرار داد. قرارداد فعلی یامال تا سال 2026 معتبر است، اما کاتالان‌ها می‌خواهند پس از مسابقات جام ملت‌های اروپا هر چه زودتر قرارداد را تمدید کنند. او در حال حاضر 1.6 میلیون یورو در سال دریافت می‌کند و طبعاً دستمزدش بالاتر خواهد رفت. بازیکنی که اکنون پیشنهادی 250 میلیون یورویی از پاری‌سن‌ژرمن نیز دارد. از سوی دیگر، مسئولین بارسا نسبت به از دست دادن یامال و رفتن او به رقیب اصلی یعنی رئال مادرید می‌ترسند. زیرا مندس با قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، بویژه فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه، ارتباط بسیار خوبی دارد.
در هر صورت یامال به صورت رایگان تا دو سال دیگر در دسترس خواهد بود. به همین دلیل است که خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا از اینکه یامال اکنون یکی از بازیکنان مد نظر مندس است، خوشحال نیست. لاپورتا همچنین احتمالاً نگران است که پدر و مادر یامال نیز از طرفداران رئال هستند!

جستجو
آرشیو تاریخی