صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

خبر

افزایش سهمیه خارجی تصویب می‌شود
با توجه به اینکه تیم‌های ایرانی باید فصل بعد در لیگ نخبگان آسیا بازی کنند، نیاز به جذب بازیکنان خارجی بیشتر به جهت رقابت مطلوب‌تر با رقبای آسیایی احساس می‌شود. سازمان لیگ برای تیم‌های حاضر در لیگ برتر5 سهمیه خارجی در نظر گرفته که این موضوع با پیگیری‌های باشگاه استقلال و درخواست‌هایی که درباره افزایش سهمیه داد، قدری ارتقا یافته و گفته می‌شود سازمان لیگ با جذب 6 بازیکن خارجی موافقت کرده است. جالب اینکه در قدم اول باشگاه استقلال، تراکتور و سپاهان پیگیر این موضوع بودند و پرسپولیس تمایلی به طرح موضوع نداشت اما در نهایت تلاش استقلال به سود پرسپولیس هم شد تا همه تیم‌های حاضر در آسیا از افزایش بازیکنان خارجی سود ببرند.
 

قرارداد با یک شرکت هواپیمایی
استقلال پس از مدت‌ها حالا دوباره فرصت حضور در عرصه پیکار‌های آسیایی را به دست آورده و در فصل جاری در لیگ نخبگان به میدان خواهد رفت. شاگردان جواد نکونام در مقطعی از فصل آینده به صورت همزمان درگیر مسابقات داخلی و بین‌المللی می‌شوند و به همین خاطر بحث حمل و نقل آنها اهمیت بسزایی دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان ماجرای مذکور را مسأله مهمی تلقی نکرد. باشگاه استقلال برای اینکه حمل و نقل بازیکنان در کمترین زمان ممکن و بهترین کیفیت صورت بگیرد، با یک شرکت هواپیمایی قرارداد بسته تا تمام سفر‌های داخلی و بین‌المللی این تیم را بر عهده بگیرد. این شرکت به استقلال بابت تمام مسافرت‌هایش به صورت رایگان سرویس می‌دهد و در عوض آرم خود را روی پیراهن آبی‌پوشان می‌زند. این شرکت بابت قرارداد مذکور پولی به استقلال نمی‌دهد و همه چیز در قالب همان ارائه خدمات مسافرتی خلاصه خواهد شد. خدماتی که البته چندان هم ارزان به نظر نمی‌رسد.
 

احتمال شروع تمرین از 16 تیر
با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده است، قطعاً روز جمعه، 15 تیرهیچ تیمی تمرینات خود را به طور رسمی آغاز نخواهد کرد. استقلالی‌ها بنا داشتند از این تاریخ تمرینات خود را استارت بزنند اما به درازا کشیدن انتخاب چهاردهمین رئیس‌جمهور سبب شده تا زمان شروع تمرینات استقلال نیز تغییر کند. گفته می‌شود شنبه یا یکشنبه هفته آینده زمان شروع تمرینات استقلال خواهد بود و در این راستا قراراست مدیران باشگاه استقلال بزودی اطلاع‌رسانی داشته باشند.
 

ادامه مذاکره با بازیکنان جدید
باشگاه استقلال روز گذشته نیز مذاکره با بازیکنان جدید را ادامه داد. میلاد زکی‌پور محتمل‌ترین بازیکنی است که احتمالاً در روزهای آتی به استقلال نزدیک‌ترخواهد شد. با توجه به اینکه جعفر سلمانی در لیست فصل بعد استقلال نیز حضور ندارد، حضور زکی‌پوردر کنار جلالی می‌تواند وضعیت استقلال در جناح چپ را بهبود ببخشد. البته مسئولان باشگاه استقلال منتظرند تکلیف بودجه مشخص شود تا باب مذاکره با بازیکنان جدید را باز کنند اما هنوز از سوی هلدینگ رقمی بابت جذب بازیکنان جدید به تصویب نرسیده و در روزهای آتی تکلیف این موضوع روشن خواهد شد.
 

قلی‌زاده جواب داد
علی قلی‌زاده در روزهای گذشته مذاکراتی با مدیران باشگاه استقلال داشت اما در نهایت او به آبی‌ها اعلام کرد که قصدی برای بازگشت به لیگ ایران و بازی در استقلال ندارد. قلی‌زاده جزو بازیکنانی است که به تازگی از مصدومیت رها شده و در تلاش است با ادامه حضور در فوتبال اروپا همچنان در این سطح باقی بماند اما به هرحال باشگاه استقلال نیز نیم نگاهی به این بازیکن داشت و حتی رسانه‌های لهستانی نیز به این موضوع اشاره داشتند که در نهایت این انتقال انجام نشد.

جستجو
آرشیو تاریخی