صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

جلالی در دوراهی استقلال- ملوان گرفتار شد

طبل بزرگ زیر پای چپ

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار


بند دعوت به تیم ملی، ابوالفضل جلالی را از رفتن به خدمت سربازی نجات خواهد داد یا خیر؟! این سؤالی است که پاسخ آن از آینده کاری جلالی با استقلال پرده برخواهد داشت تا مشخص شود احتمال جدایی چپ پای آبی‌ها از استقلال به‌خاطر سربازی و پیوستن به تیم ملوان انزلی چه اندازه خواهد بود؟
لازم است بدانیم آقای پاس گل لیگ برتر که فصل قبل با حضور در ترکیب استقلال 1 گل و 10 پاس گل ثبت کرد، آمار خوبی در لیگ بیست و سوم از خود به جای گذاشت که اگر از استقلال جدا شود، این تیم لطمه خواهد خورد.
جواد نکونام نیز اخیراً به مدیران استقلال گفته جلالی را هر طور شده حفظ کنند اما خواستن نکونام کافی نیست و از بد ماجرا شایعاتی مبنی بر اجبار او برای رفتن به خدمت سربازی و جدایی از استقلال به گوش می‌رسد که روشن نیست جلالی چه سرنوشتی با استقلال خواهد داشت.
طبق آیین‌نامه فدراسیون فوتبال بازیکنانی که تا 30 سالگی در تیم ملی حضور داشته باشند، موقتاً از رفتن به سربازی معاف می‌شوند و از آنجایی که جلالی 26 ساله است، به نظر می‌رسد شامل این قانون بشود اما از باشگاه استقلال خبر رسیده که جلالی یک بار از این مزیت بهره برده و در واقع قانون نیز فقط یک بار به بازیکنان اجازه می‌دهد با استفاده از چنین بندی از رفتن به سربازی معاف شوند.
در عین حال نیز امیر قلعه‌نویی تأکید به حضور این بازیکن در تیم ملی دارد که اگر جلالی سرباز شود احتمالاً ادامه حضور او در تیم ملی نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد و به نظر می‌رسد اکنون هم نکونام و هم قلعه‌نویی نگرانی‌هایی بابت جدایی این بازیکن و پیوستن به باشگاه ملوان بندرانزلی خواهند داشت.
آنچه مسلم است جدایی جلالی و رفتن به باشگاه ملوان استقلال را در جناح چپ با یک چالش جدی مواجه خواهد کرد اما در هرحال اکنون در باشگاه استقلال مسئولان به دنبال راهی هستند که موجب بازگشت این بازیکن شود و او را همچنان در اختیار داشته باشند.
واقعیت این است که تا به امروز خبرهای خوبی بابت تداوم حضور جلالی در استقلال به گوش نمی‌رسد و با توجه به اینکه او از بند بازی در تیم ملی یک بار استفاده کرده، قدری بعید است که به واسطه این موضوع بتواند به حضور در استقلال خوشبین
باشد. به هر حال باید دید فرشید سمیعی که این روزها سخت پیگیر وضعیت جلالی است آیا قادر به حل این مشکل خواهد بود یا اینکه جلالی را جدا شده بزرگ استقلال قبل از شروع فصل جدید خواهیم دید.

جستجو
آرشیو تاریخی