اسپالتی، جنجالی‌ترین مربی جام

یکی از جذابیت‌های تورنمنت‌های معتبر مانند یورو، حواشی مربوط به اردوی تیم‌ها و صحبت ستارگان و مربیان است. در جام ملت‌های اروپا معمولاً به نسبت جام‌های جهانی این حواشی کمتر دیده می‌شود چرا که مربیان و بازیکنان حاضر در فوتبال اروپا، با حرفه‌ای‌گری و صحبت‌های سنجیده در طول مسابقات سعی می‌کنند از ایجاد حواشی کاذب بپرهیزند. با این حال برخی از مربیان حاضر در جام نیز با شخصیت متفاوتی که دارند، خبرساز می‌شوند. جنجالی‌ترین سرمربی جام هفدهم تا اینجای کار بی‌شک لوچانو اسپالتی بوده است. سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی‌ که اولین رقابت مهم ملی خود را تجربه می‌کند، در طول این جام با اظهارات قابل توجه خود و درگیری با خبرنگاران سوژه رسانه‌های مختلف شده است.
اسپالتی که حتی زمان هدایت ناپولی و رم به رفتارهای عجیب و غیرمعمول خود معروف بود، پس از بازی مقابل کرواسی در جواب به سؤالات یک خبرنگار درباره ترس از رقبا حرف‌های جالبی زد: «باید از چه چیزی بترسم؟ اگر من می‌ترسیدم مثل شما روزنامه‌نگاران می‌آمدم و فقط بازی را تماشا می‌کردم یا با یک شغل دیگر مسابقات را می‌دیدم. من می‌توانستم یک بلیت بخرم اما آنها به هر حال به من یک بلیت برای این بازی‌ها داده‌اند. من بازی‌های زیادی را باخته‌ام و از باختن یک بازی فوتبال در زندگی‌ام نمی‌ترسم!»
او در این نشست همچنین با یکی از خبرنگاران به دلیل شائبه حضور جاسوس در رختکن ایتالیا نیز دچار مشاجره لفظی شد تا کلکسیون درگیری‌های او تکمیل شود. هر چند این درگیری لفظی، با تماس تلفنی اسپالتی ختم به خیر شد. اسپالتی یک سال پس از قهرمانی تاریخی با ناپولی در سری آ، کار سختی برای تبدیل شدن به یک مربی جاودانه روی نیمکت آتزوری دارد اما این رفتارها، او را تبدیل به یکی از خاص‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال ملی اروپا می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی