بازگشت لاک پشت به ترکیب فرانسه

رقابت جذاب امباپه و دی بروینه

فرانسه تاکنون از عملکرد خوبی در رقابت‌های یورو 2024 برخوردار نبوده است؛ نمایش ضعیف در مرحله گروهی باعث شد آنها در گروه D پس از اتریش، دوم شوند.
فرانسه تورنمنت خود را با پیروزی 1-0 مقابل اتریش (صدرنشین نهایی جدول)، با گل به خودی مدافع ماکسیمیلیان وبر آغاز کرد. در دیدار دوم، آنها مقابل هلند به تساوی بدون گل رسیدند، جایی که گل ژاوی سیمونز، پس از بررسی VAR به طور بحث‌برانگیزی مردود اعلام شد تا فرانسه یک امتیاز از این بازی کسب کند.
لس‌بلوزها در آخرین بازی گروهی خود هم با تساوی ناامیدکننده 1-1 مقابل لهستانی که قبلاً حذف شده بود، امتیاز بیشتری از دست دادند و این باعث شد که تیم دیدیه دشان در گروه D تنها دو گل در سه بازی خود به ثمر برساند. حالا قرار است قهرمان جام جهانی 2018 در مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه دوسلدورف آرنا به مصاف بلژیک برود.
کاپیتان کیلیان امباپه شروع بدی را در یورو 2024 تجربه کرد، زمانی که مجبور شد در بازی ابتدایی مقابل اتریش تعویض شود، زیرا برخورد محکم او با کوین دانسو، منجر به آسیب‌دیدگی بینی او شد. امباپه علی‌رغم اینکه در ابتدا برای بازی‌های باقیمانده مرحله گروهی از میادین دور بود، در بازی آخر دور گروهی با یک ماسک محافظ بازگشت معجزه‌آسایی داشت و حتی اولین گلش را در رقابت‌های یورو هم به ثمر رساند.
این مهاجم 25 ساله از دوران حرفه‌ای بین‌المللی موفقی برخوردار بوده و در 81 بازی ملی، 48 گل به ثمر رسانده است. در این مدت او در بازی مقابل بلژیک رکورد مناسبی داشته و در دو بازی مقابل آنها یک گل به ثمر رسانده است.
امباپه اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در جریان بازی جذاب نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 بین دو تیم، با بلژیک روبه‌رو شد، جایی که فرانسه قهرمان در نهایت با گل ساموئل اومتیتی ​​در نیمه‌دوم با نتیجه 1-0 پیروز شد. دومین حضور او مقابل آنها زمانی بود که فرانسه در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های 2021 با بلژیک روبه‌رو شد، جایی که امباپه در پیروزی هیجان‌انگیز 3-2 فرانسه یک ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.
فرانسه با حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024، یکی از مدعیان شکست مجدد بلژیک و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی است. کیلیان امباپه امیدوار است تا لس‌بلو را به سمت یک افتخار بین‌المللی دیگر هدایت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی