صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

از رقبا عقب افتاده‌ایم

بصارت‌دار:نگاه مدیران به المپیکی‌ها یکسان نیست

بعد از ناکامی شاگردان پدرو سنا در بازی‌های آسیایی هانگژو، فدراسیون قایقرانی عذر او را خواست تا با یک بلیت بدون برگشت راهی کشورش برزیل شود. بعد از کنار گذاشتن سرمربی تیم ملی آب‌های آرام، فدراسیون دیگر مربی استخدام نکرد و هرکدام از قایقرانان به همراه مربیان خود در زادگاهشان به تمرین پرداختند. آرش بصارت‌دار کسی است که بعد از هانگژو تا به امروز در کنار علی آقامیرزایی بوده است و بعد از انتخابی المپیک هدایت او را در آب‌های پاریس هم برعهده خواهد داشت. او حالا به رغم اینکه شرایط تمرینی و امکانات رقبا را بهتر می‌داند اما اینطور می‌گوید که آقامیرزایی هم بیکار ننشسته است و می‌خواهند به کمک هم در پاریس نتیجه‌ای را رقم بزنند که تا به حال قایقرانی ایران به خود ندیده است.

‌در روزهای منتهی به المپیک شرایط علی آقامیرزایی را چطور می‌بینید؟
فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا ملی‌پوشان آب‌های آرام هم مثل روئینگی‌ها راهی اردوی کازان شوند اما متأسفانه نشد. از آنجایی که می‌خواستیم اردوی تدارکاتی برای قایقرانان در نظر بگیریم که با تیم‌های دیگر تمرین کنند، با ازبکستانی‌ها صحبت‌هایی داشتیم تا هردو برای اردوی مشترک راهی روسیه شویم اما ازبک‌ها به صورت ناگهانی برنامه‌شان را عضو کردند و به‌خاطر اینکه حریف تمرینی نداشتیم، نتوانستیم به روسیه برویم. حالا منتظر ویزاها برای اردوی ایتالیا هستیم تا از این روزهای آخر نهایت استفاده را ببریم.
‌نگاه‌ها به قایقرانی این روزها المپیکی است؟
همیشه کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد. این روزها تمرکز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیشتر روی رشته‌های مدال‌آور است و رسیدگی به بقیه رشته‌ها که شانسی برای مدال ندارند کمی ضعیف‌تر است. به نظرم نگاه مدیران به رشته های المپیکی یکسان نیست، آب‌های آرام رشته اروپایی‌هاست و برای گرفتن مدال به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد. اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از المپیک قبلی عملکرد بهتری داشته باشیم و بتوانیم به فینال A صعود کنیم.
‌عدم اعزام آقامیرزایی به مسابقات بین‌المللی مختلف تا چه حد می‌تواند در عملکردش تأثیر منفی بگذارد؟
متأسفانه ملی‌پوشان در یکی، دو سال اخیر به مسابقات زیادی اعزام نشده‌اند و علی آقامیرازیی فقط در بازی‌های آسیایی هانگژو و انتخابی المپیک پارو زده است. با چنین شرایطی ما هیچ محکی از رقبا نداریم و یک‌جورهایی از بقیه تیم‌ها عقب افتاده‌ایم اما با این حال کار خودمان را می‌کنیم و تمام فکر و ذکرمان تاریخ‌سازی در المپیک است.
‌خصوصیت بارز علی آقامیرزایی چیست؟
یکی از خصوصیات بارز آقامیرزایی که همه هم می‌دانند، سختکوشی و پشتکار است. او در بالاترین فشارها تمرین می‌کند و دم نمی‌زند. مصدومیتی که قبل از بازی‌های آسیایی داشت، کار او را خیلی سخت کرد و یکی از دلایل ناکامی‌اش در هانگژو هم همین موضوع بود. شاید هرکس دیگری بود، با وجود این مصدومیت نمی‌توانست اینقدر سریع به اوج برگردد اما آقامیرزایی تلاشش را بیشتر کرد و در حداقل زمان ممکن به آب برگشت. او در کایاک 100 متر نفر اول ایران است و فاصله قایقران دوم این ماده با او چیزی حدود 10 ثانیه است که در قایقرانی این زمان خیلی زیادی است. همین هم باعث شده تا او در ایران رقیبی نداشته باشد و خودش با خودش رقابت کند.
‌از شرایط رقبای آسیایی او خبر دارید؟
تقریباً با 2-3 تیم مثل ازبکستان و چین در ارتباط هستم، آنها واقعاً تمرینات خوبی دارند. قایقرانان چینی با اروپایی‌ها تمرین دارند و بیشتر رقبای آسیایی ما به صورت مستمر در مسابقات و کمپ‌های بین‌المللی حضور دارند. قایقرانی رشته پرمدالی است و برخلاف ما بقیه کشورهای آسیایی تمرکز زیادی روی آن دارند.
‌از آنجایی که قایقرانی ایران با مدال المپیک فاصله دارد، هدفتان در پاریس چیست؟
ما بیکار ننشسته‌ایم، رکوردهای علی در این مدت خیلی بهتر شده و کم شده است. او هرچه در توان دارد در تمرینات می‌گذارد و امیدوارم که بتواند مقام سوم انتخابی المپیک را در پاریس جبران می‌کند. تمام هم و غم‌مان المپیک است و می‌خواهیم تاریخ‌ساز شده و نتیجه‌ای رقم بزنیم که تا به حال نداشته‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی