با آمادگی صددرصد به قهرمانی آسیا نرفتم

رهبری: پاکدامن بدشانسی آورد

گروه ورزشی - محمد رهبری، شمشیرباز ملی‌پوش سابر، دوباره در قهرمانی آسیا مدال برنز گرفت، آن هم یک ماه قبل از المپیک 2024 پاریس.
 او خوشحال است دست خالی از کویت به تهران برنگشته: «خدا را شکر با مدال برنز آسیا برگشتم. البته من با آمادگی صددرصد در قهرمانی آسیا حاضر نشدم، چرا که می‌خواهم اوج آمادگی‌ام برای المپیک باشد.
 به هر حال ما دوماه در اردوی فرانسه تمرین بدنسازی داشتیم و در اردوی ایران هم تمرین تکنیکی شمشیربازی را انجام دادیم تا برای المپیک آماده شویم.»
به نظر او ایرانی‌ها در مسابقه انفرادی بدشانسی آوردند: «پاکدامن بدشانسی آورد که در مرحله یک‌هشتم به من خورد و حتی فرزاد باهر هم که در مرحله نیمه‌نهایی حریف من شد. اگر من و علی در این مسیر به‌هم نمی‌خوردیم، تعداد مدال‌های قهرمانی آسیای ما بیشتر می‌شد.
 در مسابقه تیمی هم در دور اول استراحت داشتیم و در دور بعد مقابل قزاقستانی بازی کردیم که ژاپن مدعی را برد و شگفتی‌ساز مسابقات شد.
 معلوم است که قزاق‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در شمشیربازی سابر کرده‌اند. البته جلوی ما هم دست و پا بسته نبودند، اما ما از نظر فکری و بدنی سرتر بودیم و بردیم.»
رهبری معتقد است فینال آسیا داستان دیگری است: «سخت‌ترین بازی ما فینال با کره بود. البته همیشه فینال داستان دیگری دارد چراکه کره تیمی قوی است و من متوجه شدم 17 بار طلایی شده است؛ تیم باتجربه‌ای که تنها سال قبل طلا نگرفت و کاملاً برای فینال آماده بود.»
به گفته شمشیرباز ملی‌پوش سابر همه آسیایی‌ها با آمادگی کامل به کویت آمده بودند: «همه تیم‌ها در اوج آمادگی به قهرمانی آسیا آمده بودند و شمشیربازان المپیکی آماده‌تر بودند و همین مسأله سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا را بالا‌تر برده بود و البته نشان می‌داد تیم‌های آسیایی مثل ازبکستان، قزاقستان، چین‌تایپه و... روی شمشیربازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. خــــدا را شکـــر ما نتیجـــــه خوبــــی گرفتیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی