ایران همیشه درآسیا مدعی است

رضایی: به تعداد انگشتان یک دست پدیده نداریم

ناصر قراگزلو
خبرنگار

رحمان رضایی مربی تیم ملی در رابطه با انجام قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی در مورد قرعه تیم ملی کشورمان برای مسابقات جام جهانی وحریفان‌مان و سایر مسائل مربوط به تیم ملی ایران و بازیکنان‌مان صحبت کرد.
 
در خصوص قرعه‌کشی انجام شده و همگروهی با تیم‌هایی مانند ازبکستان و قطر و چند تیم دیگر چه صحبتی دارید؟
در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و حضور تیم‌هایی مانند قطر با دو قهرمانی و تیمی مانند ازبکستان در گروه‌مان نشان می‌دهد که ما در گروه راحتی قرار نگرفته‌ایم اما به هر حال ما تیم ایران هستیم و حتماً همه می‌دانند که ایران همیشه یکی از مدعیان بوده و باز هم برای صعود به جام جهانی با قرار گرفتن در جمع تیم‌های سید یک حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.
اما قبول دارید که به طور مثال گروه ژاپن سخت‌تر از گروه ما است.
بله قبول دارم شاید گروه ژاپن از گروه ما دشوارتر باشد اما با وجود این گروه راحتی وجود ندارد چون فاصله تیم‌ها به لحاظ فنی به همدیگر نزدیک شده و همه تیم‌ها حتی مدعیان برای صعود کار راحتی پیش‌رو ندارند.
  از این هراس ندارید که کار ما برای صعود به تیم سوم کشیده شود؟
 قطر دو بار قهرمان شده و این مسأله اصلاً تصادفی نبوده است ضمن اینکه ازبکستان هم در این سال‌ها رشد بسیار زیادی داشته است اما اطمینان داشته باشید که آن‌قدر قدرتمند ظاهر می‌شویم.
تیم امارات هم گاهی برای ما مشکل‌ساز بوده، به این حریف از این زاویه فکر کرده‌اید؟
امارات تیم بدی نیست و همان‌طور که گفتم تیم‌هایی مانند اردن و عمان و حتی خود فلسطین هم واقعاً تیم‌های سرسختی هستند و حتی دیدیم قطعاً تیمی مانند فلسطین هم گاهی مشکل‌ساز شده است چون شرایط تیم‌ها در فوتبال آسیا واقعاً فرق کرده است. در این بین مثلاً اگر ما از ده کیلومتر، شش کیلومتر را رفته بودیم تیم‌های دیگر پشت سر ما به عدد پنج رسیده‌اند یعنی به ما خیلی نزدیک شده‌اند به همین دلیل مثل گذشته دیگر حاشیه امنیت نداریم.
 یکی از انتقاداتی که به تیم ما وارد می‌شود روند بسیار کند جوانگرایی در تیم ملی ایران است، چرا این رویه بهبود پیدا نمی‌کند؟
باید در این موضوع واقع‌بین باشیم و به این نکته بپردازیم با اینکه جوانگرایی بسیار خوب است اما باید این امر امکانش فراهم باشد که انجامش دهیم. ما برای پیدا کردن چند پدیده خوب و جوان در لیگ‌مان چند بازیکن خوب سراغ داریم؟ در پست مهاجم و هافبک خوب و جوان نیز به تعداد انگشتان  یک دست پدیده نداریم. گفتن جوانگرایی خیلی ساده است اما در این خصوص با شرایطی که وجود دارد قادر نیستیم بی‌گدار به آب بزنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی