صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

زمین فوتبال بلعیده شد

یک حفره عظیم به عرض 30 متر و عمق تقریباً 10 متر بخشی از زمین فوتبال در شهر آلتون امریکا در ایلینوی را بلعید. این حفره حتی یکی از تیرهای روشنایی ورزشگاه را هم بلعید. چاله فرورفته در اثر ریزش یک معدن در اعماق زمین ایجاد شد. شرکت مصالح ساختمانی اعلام کرد این معدن زیرزمینی حوالی ساعت 10 صبح در پارک گوردون مور این شهر فروریخت. این پارک در حال حاضر بسته شده و کارشناسان در حال بررسی خسارت هستند تا برای تعمیر برنامه‌ریزی کنند. برخی از رویدادهای از قبل برنامه‌ریزی شده نیز  لغو شده است.
جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی، از اداره ایمنی معدن فدرال خواست تا در مورد ریزش آن تحقیق کند. پریتزکر بعدازظهر پنجشنبه گفت: «ساکنان شهرستان مدیسون مستحق یک تحقیق کامل و کاملاً آگاهانه در مورد این حادثه برای تسریع بازگشت آنها به حالت عادی هستند.»
هنوز گزارشی از مصدومیت و مجروحان احتمالی منتشر نشده است. یک دوربین امنیتی لحظه باز شدن سوراخ، بلعیدن تیر چراغ برق، چمن و غیره را ثبت کرده است.  مایکل هاینز، مدیر پارک و تفریحات آلتون، به KSDK وابسته به NBC گفت: «به نظر چیزی مثل یک فیلم ترسناک است، نه؟ به نظر می‌رسد بمبی منفجر شده است.»

 

هم‌تیمی شدن جیمز با پسرش

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات پیش از آغاز فصل NBA، انتخاب بازیکنان جوان توسط باشگاه‌های مختلف است و در مراسم امسال، یک غافلگیری ویژه رخ داد. با انتخاب باشگاه لس‌آنجلس لیکرز برای اولین بار در تاریخ NBA، یک پدر و پسر با یکدیگر همبازی خواهند شد. لبران جیمز قهرمان و بهترین بازیکن ۴ دوره لیگ بسکتبال ملی امریکا در فصل آینده به همراه پسر خود یعنی برانی جیمز برای لیکرز به میدان خواهد رفت. جیمز که به عقیده بسیاری از کارشناسان برترین بازیکن بسکتبال در قرن ۲۱ است، ۳۹ سال سن دارد و از فصل جدید NBA به همراه فرزند ۱۹ ساله خود به میدان خواهد رفت.

 

حضور پررنگ ایران در قرعه‌کشی

روز پنجشنبه مراسم قرعه‌کشی مرحله اصلی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا برگزار شد و فوتبال ایران نقشی پررنگ در این مراسم داشت. امیر قلعه‌نویی و مهدی محمدنبی از طرف فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور پیدا کردند و یکی از دو اسطوره حاضر در سالن برای انجام مراتب قرعه‌کشی، مهدی مهدوی‌کیا از ایران بود. برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس نیز به عنوان سرمربی تیم ملی چین در این مراسم حضور داشت. مایا یوشیدا، کاپیتان سابق تیم ملی ژاپن و باشگاه ساوتهمپتون انگلیس در این مراسم مسئول درآوردن قرعه ایران از گوی بود‌.

جستجو
آرشیو تاریخی