صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

جود؛ نقطه بیم و امید همه انگلیسی‌ها

بلینگام باید دوباره ابرقهرمان شود

عملکرد جود بلینگام در یورو 2024 در حد و اندازه نمایش او در رئال مادرید نبوده و همه رسانه‌های انگلیسی درباره او صحبت می‌کنند. بلینگام وضعیت خوبی ندارد و خودش هم این را می‌داند. ژست او پس از اینکه یک موقعیت گل مقابل اسلوونی را از دست داد، گویای همه چیز بود. اگرچه انگلیس از نظر عملکردی، یک سال نوری با آنچه که باید فاصله دارد اما از بلینگام که در بازی اول مقابل صربستان هم موفق به گلزنی شد، انتظار زیادی می‌رفت. عملکرد جود بلینگام در خط میانی انگلیس تا پایان مرحله گروهی به‌گونه‌ای بوده که در انگلیس عده‌ای به فکر حذف او از ترکیب اصلی هستند تا فیل فودن به جای او وارد ترکیب شود.
گاردین در تحلیلی در همین باره نوشت: «ترکیب انگلیس باید تغییر کند و این به معنای خلاص شدن از شر بلینگام است. کار درست این است که فیل فودن را به ترکیب اصلی اضافه کنیم و بلینگام از ترکیب خارج شود. او در نیمه اول بازی هیجان‌انگیز بود اما جالب بود که گرت ساوتگیت در نیمه دوم مقابل صربستان شاهد محو شدن این هافبک بود. جود در فرانکفورت و در بازی مقابل دانمارک سنگین بود. پرس خوبی از سوی او وجود نداشت و سرعت انگلیس را کاهش داد.»
در این شرایط، بلینگام در گفت‌و‌گویی که فدراسیون فوتبال انگلیس آن را منتشر کرد، درباره وضعیتش گفت: «در آخرین بازی، من کاملاً مرده بودم اما می‌شنوید که هواداران آواز می‌خوانند و شعار می‌دهند... بیرون از ورزشگاه و کمپ تمرینی اظهارات منفی زیادی وجود دارد. فکر می‌کنم مهم این است که یادمان باشد هواداران حاضر در ورزشگاه هستند که به ما انرژی می‌دهند. ما باید از انرژی و احساسی که از آنها می‌گیریم استفاده کنیم.»
به گزارش دیلی میل، ساوتگیت قصد دارد با جود به عنوان یک ستاره ناامید صحبت کند. وین رونی ستاره سابق سه‌شیرها هم در پادکست «فوتبال دیلی» درباره بلینگام چنین نظر داد: «به نظر من او بسیار ناراحت است و قبلاً دقیقاً در شرایط مشابه او بوده‌ام. به عنوان یک ستاره انگلیس و رئال مادرید، صحبت‌های او را نشنیده‌ام. او به عنوان یکی از بازیکنان نمادین تیم ملی باید در همه آیتم‌‌ها برتر باشد.»
همان طور که روزنامه سان نوشته، او «باید دوباره ابرقهرمان انگلیس شود وگرنه شیرها شانسی برای قهرمانی جام یورو نخواهند داشت.»

 

بازگشت فوق‌ستاره خاموش به تمرینات انگلیس

روز چهارشنبه خبر ترک اردوی تیم ملی انگلیس در آلمان توسط فیل فودن خبرساز شد. فوق‌ستاره سیتی که نقشی کلیدی در قهرمانی فصل ۲۰۲4/۲۰۲3 این تیم داشت، پس از عملکرد نه‌چندان مطلوب در سه مسابقه دور گروهی جام ملت‌های اروپا اردوی تیم ملی انگلیس را به دلیل مسائل خانوادگی ترک کرد و این خبر موجب نگرانی برخی از هواداران تیم ملی انگلیس شد. چند ساعت بعد از این اتفاق، مشخص شد که فودن برای تولد فرزند سوم خود راهی انگلستان شده و پس از دو روز، در تمرینات روز جمعه تیم ملی کشورش حاضر شد. انگلیس روز یکشنبه در اولین مسابقه خود از مرحله حذفی به مصاف اسلواکی خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی