صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

بازتاب‌های یورو

دیدار هاشمیان و هاکان چالهان‌اوغلو

هاکان چالهان‌اوغلو که توانست برای کشورش مقابل جمهوری چک گل بزند، در دیدار حساس مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اتریش به دلیل دوکارته‌بودن محروم است. در این میان، وحید هاشمیان، پیشکسوت فوتبال کشورمان و یکی از لژیونرهای سابق ایران که سابقه حضور در بوندس‌لیگا را دارد، با چالهان‌اوغلو که او هم مانند هاشمیان سابقه پوشیدن پیراهن هامبورگ را در کارنامه دارد‌، دیدار کرد.

 

 یامال نمره قبولی گرفت

لامین یامال ستاره 16 ساله تیم ملی اسپانیا که در دوران فراغت طی مسابقات یورو 2024 مشغول درس خواندن بود، موفق شد امتحانات دبیرستان را با موفقیت پاس کند.

 

پاداش ویژه به گولسیانی

تیم ملی فوتبال گرجستان در حضور گئورگی گولسیانی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس و در آخرین بازی خود در مرحله گروهی یورو با نتیجه دو بر صفر برابر پرتغال، یکی از مدعیان قهرمانی، به پیروزی رسید تا به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم، در اولین حضور خودش در رقابت‌های یورو، راهی دور حذفی شود. گرجستان در مرحله یک‌هشتم‌نهایی با اسپانیا و پرتغال با اسلوونی مسابقه می‌دهد.
این موفقیت بزرگ تیم ملی فوتبال گرجستان، با صعود از مرحله گروهی یورو موجب شد تا از سوی بیدزینا ایوانیشویلی، ثروتمندترین مرد گرجستان، برای گئورگی گولسیانی و هم‌تیمی‌های او پاداش در نظر گرفته شود که موجب شگفتی هواداران فوتبال در اروپا و حتی جهان شده است. ایوانیشویلی، بیش از 10 میلیون دلار به تیم ملی گرجستان برای راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 پاداش داده و اعلام کرده در صورت پیروزی مقابل اسپانیا این مبلغ دو برابر می‌شود.

 

کار 10 ساعته و رایگان 16 هزار داوطلب در یورو

دو داوطلبی که اسامی آنها فاش نشده‌ است می‌گویند بابت کار خود در طول مسابقات یورو 2024 به میزبانی آلمان پولی دریافت نمی‌کنند. با این حال، هر روز غذا و نوشیدنی رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. قبل از شروع مسابقات تجهیزاتی با نشان یورو به آنها داده شد که در پایان مسابقات قهرمانی اروپا می‌توانند آن را برای خود نگه دارند.
گزارش شده است که شیفت‌های داوطلبان یورو 2024 اغلب 10 ساعت طول می‌کشد و بسیاری از آنها از فرصت تماشای فوتبال محروم می‌شوند، زیرا آنها نه در استادیوم‌ها، بلکه در هتل‌ها، مناطق هواداران و سایر مکان‌های خارج از استادیوم کار می‌کنند.
هوادارانی به عنوان داوطلب به کار گرفته شدند تا کاملاً احساسات یورویی جاری را احساس کنند. برخی از مردم می‌خواهند از این طریق عشق خود را به فوتبال ابراز کنند، برخی دیگر می‌خواهند تجربه جدیدی را به دست آورند و بسیاری از کسانی که در این مسابقات به هواداران کمک می‌کنند به کشور جدیدی آمدند و سفر را با زندگی و کار در یک کشور جدید ترکیب کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی