خبر

پرسپولیس با حضور اورونوف
در المپیک مخالفت نمی‌کند
اوستون اورونوف برای بازی‌های فوتبال المپیک به تیم ازبکستان دعوت شده است. این خبری است که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما معمولاً اخباری که سایت چمپیونات درباره فوتبال ازبکستان می‌دهد درست و مورد تأیید است.
مسابقات فوتبال المپیک 2024 پاریس از سوم تا 19 مرداد برگزار خواهد شد و طبیعتاً اگر قرار باشد اورونوف همراه تیم کشورش به پاریس برود از یک هفته قبل از شروع مسابقات فوتبال به اردوی تیم کشورش خواهد پیوست. این یعنی که پرسپولیس از هفته آخر مردادماه او را همراه نخواهد داشت و شاید دوری این بازیکن چیزی حدود سه هفته طولانی شود.  در آن مقطع خبری از شروع مسابقات لیگ برتر نیست اما در بحبوحه تمرینات پیش‌فصل و بازی‌های تدارکاتی، سرخ‌ها نمی‌توانند این بازیکن کلیدی خود را در اختیار داشته باشند. البته باشگاه پرسپولیس می‌تواند با حضور اورونوف در المپیک مخالفت کند چرا که این بازی‌ها زیر نظر فیفا برگزار نمی‌شود اما بعید است این اتفاق رخ دهد.
 

عقب نشینی موقت قطری‌ها
درباره عبدالکریم
روزنامه العرب قطر با انتشار نامه مخالفت رسمی باشگاه پرسپولیس با درخواست همتای قطری‌اش یعنی الوکره برای موافقت با فروش عبدالکریم حسن نوشت: پرسپولیس ضمن قدردانی از الوکره برای ارائه پیشنهاد خرید عبدالکریم حسن اعلام کرد که در حال حاضر آماده پذیرش آن نیست.
درویش هم با تأیید پیشنهادهایی که وجود دارد، گفت: من با خود عبدالکریم صحبت کردم. او عنوان کرد خودش را بازیکن پرسپولیس می‌داند. باشگاه با توجه به جمیع این شرایط، فعلاً برنامه‌ای برای فروش این بازیکن ندارد. او بازیکن ما است و در خدمت ایشان هستیم. خود عبدالکریم حسن هم در پاسخ به این سؤال که اخبار متفاوتی درباره انتقالش به تیم الوکره شنیده شده و برخی رسانه‌های قطری آن را قطعی دانستند گفت: «من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و با پرسپولیس قرارداد دارم. این روزها شایعات زیادی همه جا هست.»
گفته می‌شود پرسپولیس در صورت اصرار الوکره او را با چیزی حدود 100 میلیارد تومان به فروش خواهد رساند که بعید است این عدد درست باشد چرا که 100 میلیارد تومان چیزی حدود 1.6میلیون دلار خواهد شد که برای بازیکنی با کیفیت عبدالکریم معقول به نظر نمی‌رسد.
 

 پرسپولیس هنوز درخواست ویزا نداده
گاریدو مجوز ورود ندارد
باشگاه پرسپولیس هنوز برای سرمربی جدیدش بلیت پرواز به تهران را تهیه نکرده چرا که باشگاه برای فعالیت او در ایران هنوز از شورای برون‌مرزی وزارت ورزش مجوز اخذ نکرده است.
با وجود اینکه چند روز از انتخاب نهایی و معرفی سرمربی اسپانیایی پرسپولیس می‌گذرد اما تقریباً هیچ خبری از او نیست. پس از اعلام رسمی حضور این مربی در پرسپولیس تنها یک فیلم کوتاه از خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی پرسپولیس در رسانه رسمی آن باشگاه منتشر شد که خطاب به هواداران تیمش با آنها صحبت می‌کرد اما بعد از آن هیچ خبر یا جزئیاتی از حضور او در تهران اعلام نشده است.
ظاهراً باشگاه پرسپولیس هنوز برای این مربی بلیت سفر به تهران را تهیه نکرده چرا که زمان حضورش در ایران اصلاً مشخص نیست. هنوز مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان را برای فعالیت گاریدو در ایران اخذ نکرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دوشنبه قرار است جلسه شورای برون‌مرزی‌ برگزار شود و در آن درباره صدور مجوز فعالیت گاریدو در ایران تصمیم‌گیری شود.
با توجه به اینکه پرسپولیس هنوز مجوز شورای برون‌مرزی را اخذ نکرده، برای گاریدو درخواست ویزا نداده است.
پیش از این گفته می‌شد گاریدو روز دهم تیرماه در تهران خواهد بود اما قطعاً این زمان به تعویق خواهد افتاد و باشگاه پرسپولیس هم هنوز زمان دقیق سفر این مربی را اعلام نکرده است.
 

شروع تمرینات به تعویق افتاد
قبلاً گفته شده بود تمرینات پیش فصل از تاریخ 13 تیرماه که چهارشنبه هفته پیش رو خواهد بود، آغاز می‌شود و احتمالاً بعد از سه چهار روز تمرین، تیم برای برپایی اردوی ده تا دوازده روزه راهی هلند خواهد شد. با این وجود بعد از انتخاب گاریدو و به خاطر نامشخص بودن زمان شروع فصل تازه لیگ برتر، هنوز تاریخ دقیق تمرینات پرسپولیس مشخص نیست اما واقعیت اینکه قطعاً سیزده تیرماه نخواهد بود. طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ قرار بود بر اساس برنامه‌ریزی آنها فصل تازه لیگ برتر در هفته پایانی مردادماه آغاز شود اما به نظر می‌رسد مسأله ساماندهی ورزشگاه‌ها و مشکلات جدی که بسیاری از آنها در شهرهای مختلف دارد شروع فصل را با تأخیر مواجه خواهد کرد. از این رو هم تاریخ دقیق شروع تمرینات پرسپولیس مشخص نیست هم اینکه اصلاً معلوم نیست اردوی هلند از چه زمانی آغاز می‌شود. در عین حال باید منتظر ورود خوان کارلوس گاریدو و دستیارانش به تهران بود و دید این مربی درباره تمرینات پیش فصل و اردوی خارجی چه نظری خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی