درویش به ریسک زیاد علاقه دارد

گاریدو 5 سال دور از قهرمانی

محمدرضا رحیم‌پور

حضور سرمربیان اسپانیایی در لیگ برتر فوتبال ایران موضوعی است که فصل گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ علاوه بر پاکو خمس سرمربی تراکتور، لوکاس آلکاراس و ایگناسیو مارتینز دو مربی اسپانیایی دیگر بودند که به ایران آمدند و با نساجی و فولاد قرارداد بستند اما شاهد قطع همکاری نساجی و فولاد با دو سرمربی اسپانیایی بودیم. آلکاراس و مارتینز در حضور کوتاه‌مدت خود در فوتبال ایران نتوانستند روزهای خوبی را با نساجی و فولاد سپری کنند و صدای هواداران این تیم‌ها را بلند کردند.
حالا گاریدو، جدید‌ترین اسپانیایی فوتبال ایران خواهد بود. مربی‌ای که در یک مقطع نیم فصل و پیش از آمدن ایگناسیو، با مبلغ 450 هزار دلار به همراه دو دستیار به فولاد هم پیشنهاد شده بود، اکنون هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است.
پرسپولیس در نیم فصل با مربیانی با سبک‌های مختلف مذاکره کرد اما به نتیجه نرسید و در نهایت مجبور شد با اوسمار ادامه دهد. مربی برزیلی با تقویت چند پست توانست بهترین نتایج را با تیمش کسب کند بدون اینکه نیازی به تغییر تاکتیک خاصی داشته باشد. اما با رفتن او پرسپولیس بیشتر از اینکه سبکی را مد نظرش داشته باشد، به سراغ مربی رفت که با بودجه‌اش سازگار باشد.
در واقع پرسپولیس روی اوسماری که روزمه چندان جالبی نداشت، قمار کرد و این مربی توانست موفق ظاهر شود اما با دست و پا کردن روزمه برای خود، حالا سرمربی تیم تایلندی بوریرام شده و نان آن قمار درویش را می‌خورد.
اکنون هم پرسپولیس سراغ گاریدو رفته که در 5 فصل اخیر قهرمانی نداشته و مربی اخراجی بوده، همین موضوع باعث شد تا هواداران پرسپولیس نسبت به این انتخاب خوشبین نباشند. شاید گاریدو هم پرسپولیس را قهرمان کند و شاید هم نه اما این سؤال مطرح است که چشم‌انداز او در پرسپولیس چگونه خواهد بود و با توجه به اینکه کارنامه درخشانی ندارد و گزینه ناشناخته‌ای محسوب می‌شود در نهایت همانند اوسمار می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد یا اینکه مثل مانوئل ژوزه پرتغالی نمی‌تواند روزهای خوبی را در جمع قرمزها سپری کند.

جستجو
آرشیو تاریخی