گزارش و خبر

جامعه ورزش پای صندوق‌های رأی
روز گذشته برای همه ایرانیان، از پیر و جوان، مرد و زن و همه‌وهمه روز خاصی بود. روزی که می‌توان آن را روز سرنوشت نامید. روزی که همه پای صندوق‌های رأی آمدند تا بیعتی دوباره با انقلاب اسلامی داشته باشند. در کنار همه مردم ایران، ورزشکاران نیز در این صحنه مثل همیشه حضور داشتند. از وزیر ورزش و مسئولان ارشد فوتبال گرفته تا مدیران باشگاه‌ها، هیأت‌های مختلف ورزشی، ملی‌پوشان فوتبال، والیبال و رشته‌های مختلف ورزشی، مربیان و دست‌اندرکاران ورزشی و در کل همه جامعه ورزش کشورمان در شهرهای مختلف پای صندوق‌های رأی آمدند و انتخاب‌شان برای اداره کشورمان در چهارسال آینده را انجام دادند. جامعه پرافتخار ورزش کشورمان با حضورشان نشان دادند که به عهدوپیمانی که با امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب بسته‌اند، پایبند هستند و با حضورشان باعث ناامیدی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند. ورزشکاران و مدیران ورزشی ضمن ادای تکلیف خود در رأی دادن، درخواست‌هایی هم از رئیس‌جمهور آینده داشتند از جمله اینکه رئیس‌جمهور آینده به ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشد تا ورزش کشورمان بتواند با درخشش در میادین مختلف باعث به اهتزار درآمدن پرچم کشورمان شود.
 کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان کشورمان پس از حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «حضور قهرمانان ما در انتخابات نشان از وفاداری و پایبندی آنان به آرمان‌های نظام و انقلاب است. ان‌شاءالله همانگونه که مقام معظم‌رهبری بر مشارکت پرشور در انتخابات تاکید داشتند ما نیز براساس منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی لازم را برای این حضور پرشور انجام دادیم. ما در مدتی که خدمتگزار مردم بودیم اولویت را بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشتیم و در حدود ۱۴۰۰ پروژه تکمیل شد و در ادامه نیز تلاش خواهیم کرد تا دیگر پروژه‌ها تکمیل شود.» او اشاره‌ای به طرح آمایش سرزمینی دارد: «این طرح برای اجرای عدالت ورزشی بود و براساس ظرفیت هر منطقه برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا امکانات لازم در اختیار مسئولان آن قرار بگیرد. در تکمیل این طرح، طرح پیشرفت ورزشی کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت. در این طرح محور خانواده است و سازمان‌های مختلفی مانند آموزش و پروش در دستور کار قرار خواهد گرفت.»


ملی‌پوشان و مصائب سفرهای طولانی
کابوس پروازهای زجرآور
با مشخص شدن قرعه ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، مسأله سفرهای بازیکنان تیم ملی ایران بار دیگر مطرح می‌شود. در آخرین رقابت خارج از خانه مرحله اول دور مقدماتی، سفر طولانی بازیکنان تیم ملی به هنگ‌کنگ تأثیر مستقیمی روی عملکرد بازیکنان ایران در هر دو رقابت با هنگ‌کنگ و ازبکستان گذاشت. کادرفنی و اعضای تیم ملی، بشدت از طولانی شدن این سفر و کیفیت پایین پرواز در نظر گرفته شده توسط فدراسیون فوتبال انتقاد کردند و حالا با مشخص شدن گروه‌بندی مرحله نهایی، چنین چالشی برای ادامه راه نیز وجود دارد. همگروهی ایران با کره‌شمالی بدین معناست که باتوجه به مشکلات میزبانی این کشور، تیم ملی باید در کشور ثالث به مصاف این تیم برود. مهدی تاج از چین یا مالزی به عنوان میزبان احتمالی این مسابقه نام برده که هر کدام از این دو کشور، طولانی‌ترین مسافت ایران در طول مرحله مقدماتی خواهند بود و از امروز، باید برای تکرار نشدن وقایع سفر هنگ‌کنگ برنامه‌ریزی شود. همچنین یکی دیگر از مسائل مهم در این خصوص، وضعیت لژیونرهای تیم ملی ایران در پروازهای طولانی است. طبق قانون فیفا، تیم‌های باشگاهی حق ممانعت از حضور بازیکن خود در یک پرواز طولانی طی دوره برگزاری بازی‌های ملی را ندارند اما قطعاً بازیکنان خود را با آمادگی بالا از فدراسیون‌های فوتبال ‌طلب می‌کنند. خستگی بازیکنان لژیونر ناشی از بی‌برنامگی فدراسیون، ممکن است موجب چالش بین باشگاه‌های خارجی و فدراسیون فوتبال شود و امیدواریم برای دور جدید مقدماتی جام جهانی، تمهیدات بهتری برای سفر ملی‌پوشان اندیشیده شود.


جریمه 800 میلیونی فدراسیون فوتبال از سوی AFC
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا آرای انضباطی خود درخصوص مسابقات مختلف تحت‌نظرش را اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران نیز یک هزار و 350 دلار جریمه شد. این جریمه به دلیل دریافت سه کارت زرد از سوی بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا بوده که در سه بازی متفاوت تکرار شده است. بدین ترتیب فدراسیون فوتبال ایران باید حدود 80 میلیون تومان به AFC بپردازد و برای پرداخت آن، 30 روز فرصت دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی