افلاکی: برخورداری می‌تواند تاریخ‌ساز شود

 مجید افلاکی، سرمربی تیم ملی خیلی به تاریخ‌سازی مهران برخورداری در شیاپ چانگ المپیک امیدوار است. هرچند حریفان‌ سرسختی دارد. افلاکی که شانس را جزئی از دنیای بزرگ قهرمانی می‌داند، معتقد است برخورداری می‌تواند در المپیک شانس را به نفع خودش رقم بزند و تاریخ‌ساز شود.

مهران برخورداری چه ویژگی بارزی دارد؟
مهران بسیار جوان با ادب، متین و متواضعی است که این موضوع را همه تأیید می‌کنند. در کنار این موضوع او بسیار سختکوش و حرف‌ گوش‌کن بوده و بازیکن باهوشی است که بدون دلیل چیزی را نمی‌پذیرد. وقتی نکته‌ای به او می‌گویم اول از همه دلیلش را پیگیر می‌شود ولی زمانی که دلیل و منطق موضوع را می‌شنود به آن ایمان می‌آورد و با جان و دل به حرفم گوش می‌دهد، شاید این از خوش شانسی من است.
در این مدت تا چه اندازه ضعف‌های او را رفع کردید؟
در این مدت روی ضعف‌های او کار کردیم که نتیجه‌اش را در مسابقات قهرمانی آسیا به خوبی دیدیم. ضعف‌هایی بوده که در این مدت سعی کردیم آنها را از بین ببریم و یکسری خواسته‌ها از مهران داشتیم که او در ویتنام تمام و کمال انجام داد.
شرایط برخورداری را در سیدبندی چطور می‌بینید؟
 16 نفر جدول مهران برخورداری همه به یک اندازه خوب بوده و در یک سطح قرار دارند. برخورداری کار سختی در المپیک دارد، تمام حریفانش هم مقابل او کار سختی در پیش دارند. مهران اگر تمام درایت، هوش و خواسته‌هایی که از او داریم را روز مسابقه پیاده کند، مطمئناً حریفانش خیلی اذیت خواهند شد و می‌تواند در المپیک تاریخ‌ساز شود.
در این فاصله 30 روزه تا المپیک، برنامه تمرینی او روی چه چیزی متمرکز است؟
 در روزهای قبل ملی‌پوشانی را به اردو دعوت کردیم که حریف تمرینی خوبی برای او بودند و مهران را به چالش کشیدند. این نسل تکواندو، طلایی بوده و من خیلی خوش شانس هستم با نسلی کار می‌کنم که بشدت همسو و یکدل بوده و همگی به این 2 تکواندوکار المپیکی ما کمک می‌کنند. حالا هم که در کمپ تمرینی پاریس هستیم تا المپیکی‌ها بتوانند با اردوی برون مرزی آمادگی بهتری پیدا کنند.
تکواندو ورزش ثانیه‌هاست و از طرفی هم در المپیک هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست اما به عنوان سرمربی تیم ملی، چقدر شانس مدال برای برخورداری در المپیک قائل هستید؟
 شانس جزئی از ورزش و زندگی است. ما می‌توانیم شرایط را به نفع خودمان پیش ببریم ومن این را در مهران می‌بینم که بتواند شانس مدال را به نفع خود رقم بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی