روی مسائل روحی و روانی تمرکز کرده‌ام

برخورداری: آماده هر چالشی در المپیک هستم

مهران برخورداری دل توی دلش نیست تا هرچه سریع‌تر پا روی شیاپ چانگ پاریس بگذارد. تکواندوکار جوان المپیکی که برای اولین بار طعم شیرین مبارزه در المپیک زیر دندانش مزه کرده، خودش را همه جوره آماده رویارویی با هر چالشی کرده است. او به گفته خودش امیدوار است تا کام ملت ایران را به صرف یک مدال خوشرنگ شیرین کند.

تو برای سهمیه المپیک کارت به مسابقات قاره‌ای نکشید و در گرنداسلم مسافر پاریس شدی، چقدر در روند آمادگی‌ات برای حضور در المپیک تأثیر داشت؟
 تلاش 2 ساله‌ام در کورس رسیدن به المپیک جواب داد و توانستم سهمیه را در گرنداسلم بگیرم. زود گرفتن سهمیه باعث شد تا استارت آمادگی برای المپیک را زودتر بزنم و برنامه‌ریزی بهتری برای این میدان بزرگ داشته باشم.
قهرمانی در آسیا بعد از 8 سال، آن هم قبل از المپیک تا چه میزان به شما روحیه داد؟
 خوشبختانه بدنم را این مدت جوری مدیریت کرده‌ام که فرسوده نشود. حضور در قهرمانی آسیا قبل از المپیک، ریسک بزرگی بود اما دوست داشتم قبل از این میدان بزرگ خودم را محک بزنم و مسابقه بدهم تا ضعف‌هایم بیشتر دستم بیاید.  خداراشکر همه چیز خوب پیش رفت و به رغم اینکه احتمال مصدومیت وجود داشت، این اتفاق نیفتاد و روحیه خوبی به من و کل تکواندو ایران تزریق شد.
ویژگی بارز مهران برخورداری که امروز او را به این جایگاه رسانده، چه چیزی است؟
 یکی از ویژگی‌های بارز من این است که نوسان عملکرد ندارم. در هر شرایطی هم سعی می‌کنم تمریناتم را به نحو احسن انجام دهم. یک روزهایی پیش می‌آید که روز من نیست و ممکن است حالم بد باشد اما این باعث نمی‌شود در تمریناتم سهل‌انگاری کنم و مثل همیشه فقط روی تمرینم متمرکز می‌شوم.
خودت را برای چالش‌های احتمالی شیاپ چانگ المپیک پاریس آماده کردی؟
 همه ورزشکاران برای مدال پا به میدان المپیک می‌گذارند و از نظر فیزیکی و فنی آماده هستند، این مسأله روحی و روانی است که مهم بوده و قهرمانان المپیک را مشخص می‌کند. من سعی کردم در این مدت روی مسائل روانی تمرکز کنم که خوشبختانه موفق بودم و از این نظر هم رشد کرده‌ام. سعی کردم خودم را به چالش بکشم و حالا آماده هر اتفاقی در المپیک هستم تا بتوانم از پس آن بربیایم.
وضعیت تو در سیدبندی المپیک برای رویارویی با حریفان چطور است؟
 من در سید۶ المپیک قرار دارم و طبق برنامه مرحله اول با حریف استرالیایی روبه‌رو می‌شوم که همه جوره او را آنالیز کرده‌ام و اگر اتفاقی نیفتد باید دور دوم با برنده تیم مصر و امریکا بازی کنم. همه حریفان را آنالیز کرده‌ام و سابقه رویارویی و حتی برد اکثر آنها را دارم.
کاروان ایران می‌تواند روی مدال شما در المپیک حساب باز کند؟
المپیک واقعاً میدان بزرگی است و جو خاص خودش را دارد. این موضوع را پذیرفته و خیلی روی خودم کار کرده‌ام که روز مسابقه بتوانم جو را مدیریت کنم. من تمام تلاشم را کرده‌ام و در این مدت حتی 1 ساعت از تمریناتم را هم از دست نداده‌ام. من هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کنم و قول مدال نمی‌دهم اما خیالم همیشه پیش خودم راحت است چراکه تمام توانم را در شیاپ چانگ می‌گذارم. الان هم توکلم به خدا است، من کارم را کرده‌ام و امیدوارم روز مسابقه بهترین و شیرین‌ترین مدال را بگیرم.
حرف آخر؟
در آخر باید از ریاست فدراسیون و کادر فنی تشکر کنم که با تمام توان در کنارمان بودند و از جان مایه گذاشتند. از اساتید پایه و کسانی که همیشه حمایتم کرده‌اند تشکر می‌کنم و از مردم می‌خواهم که دعای خیرشان را بدرقه راه ما کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی