خبر و مصاحبه

فرهاد قائمی در شهداب یزد
فرهاد قائمی بمب انرژی والیبال ایران برای فصل جدید رسماً با شهداب یزد قرارداد بست. او که یکی از بهترین دریافت کنندگان تاریخ والیبال ایران حساب می‌آید و از نسل طلایی است به درخواست کادرفنی و تأیید مدیریت باشگاه، رسماً با توافق با یزدی‌ها، فصل آینده برای تیم والیبال شهداب یزد بازی می‌کند. فرهاد قائمی ملی پوش سابق این فصل برای شهداب یزد پیراهن شماره5  را می‌پوشد.


کاراته‌کاهای امید اردو زدند
پنجمین مرحله اردوی تیم امید کاراته دختران از دیروز شروع شد.
کاراته‌کاهای دعوت شده به این اردو از دیروز تمرینات خود را شروع کرده و تا دهم تیر در سالن شهید کبکانیان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای فیلیپین خود را آماده می‌کنند.
این رقابت‌ها 2 تا 4 شهریور در فیلیپین برگزار خواهد شد.


سوادکوهی: رفته بودم کشتی بگیرم
مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد تأکید کرد، اگر تمایلی به رقابت در جام تختی نداشت، 3روز زودتر به محل برگزاری مسابقه نمی‌رفت.
علی سوادکوهی درباره اینکه عنوان شد به دلیل سر وزن نرسیدن با وجود داشتن سهمیه، در جام تختی کشتی نگرفت، گفت: فکر کردم مسابقات با 2کیلو ارفاق است! خدا شاهد است که در جریان نبودم برای این مسابقات یک کیلوگرم ارفاق وزن در نظر گرفتند، چون معمولاً این رقابت‌ها و مسابقات مشابه، با 2کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‎شود. من حتی 3روز قبل از مسابقات به زنجان رفتم. اگر نمی‌خواستم کشتی بگیرم که از 3روز قبل آنجا نمی‌رفتم تا بدنم به شرایط آب‌وهوایی شهر میزبان عادت کند. به باشگاه میثم نصیری رفتم و آنجا تمرینم را ادامه دادم. خیلی هم آماده بودم و برای جام تختی وحشتناک تمرین کرده بودم. رفتم که کشتی بگیرم که این مسأله پیش آمد.» او درباره اینکه عنوان شده او در محل وزن‌کشی با مسئولان مربوطه درگیری لفظی داشته گفت: گفتند زمان وزن‌کشی تمام شده و سر وزن نیستی، خطش بزنید، من هم صحبت کردم و چیز خاصی نبود. مقداری صحبت کردم، چون می‌خواستم کشتی بگیرم.» مدعی وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به اینکه تمریناتش را برای شرکت در لیگ ادامه می‌دهد، تأکید کرد: «دیگر شرایط وزنی حضور در 79کیلوگرم را ندارم و در همین 86کیلو خواهم ماند و فعلاً هم تنها مسابقه‌ پیش رویم لیگ است.»


سرمربی تیم ملی تنیس روی میز
در دوره تربیت مدرس رد شد
نوروزی تنها ایرانی
که نمره قبولی گرفت

افشین نوروزی تنها ایرانی بود که در دوره مربیگری بین‌المللی درجه 2 قبول شد. دوره تربیت مدرس مربیگری بین‌المللی درجه 2 هفته قبل با تدریس احمد دولتی ‌مصری زیر نظر فدراسیون جهانی و کمیته ملی المپیک در ایران برگزار شد، اما از بین 20 مربی تنها افشین نوروزی کاپیتان پرافتخار و المپیکی تنیس روی میز ایران با قبولی در این دوره با شایستگی تنها مدرس پذیرفته شده ITTF در ایران لقب گرفت. حتی جمیل لطف‌‌الله‌نسبی سرمربی تیم ملی هم رد شد.
این دوره با حضور پرسروصدای 20 مربی شروع شد که‌ بین آنها نام‌های مطرحی مثل امیر عمیدی، افشین نوروزی، جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی تیم ملی، حوری ‌آقامیری و سیما لیموچی به چشم می‌خورد اما بعد از سه روز آموزش در آزمون‌های تئوری و عملی تنها افشین نوروزی از احمد دولتی مدرس ITTF، نمره قبولی گرفت تا مدرس دوره‌های مربیگری بین‌المللی سطح 2 شود. در حالی که جمیل لطف‌الله‌نسبی و سیما لیموچی سرمربیان تیم‌های ملی رد شدند.
افشین نوروزی، کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز کشورمان بعد از قبولی در این کلاس می‌گوید: «دوره خوبی بود که با حضور مدرس مصری ITTF و با هماهنگی کمیته ملی المپیک برگزار شد. تعدادی از نفرات مدرک سطح دو را گرفتند و فکر می‌کنم برای گرفتن مدرک تدریس مربیگری سطح 2 تنیس روی میز خیلی سختگیرانه عمل کردند در حالی که اساتید خوبی چون جمیل لطف‌الله‌نسبی، حمدی و لیموچی با سال‌ها سابقه آموزشی حقشان بود این مدرک را دریافت کنند. قطعاً توانمندی آنها بالاتر از اینهاست. هر زمان که کمیته مربیان فدراسیون تصمیم بگیرد، کلاس مربیگری سطح دو را برگزار می‌کنم. البته برگزاری این نوع کلاس‌ها بسیار سخت است ولی مدرک آن بین‌المللی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی