صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پرتغال با رونالدو همیشه مدعی است

پایان آزمون و خطای مارتینس

روبرتو مارتینس مربی پرتغال سردرگمی در انتخاب سیستم و بازیکنان را کنار گذاشته و در برد 3 بر صفر مقابل ترکیه نشان داد به ثبات ذهنی رسیده است. مربی اسپانیایی در برد 2 بر یک بازی اول مقابل جمهوری چک به دنبال آزمون و خطا بود و تیمی تجربی را به زمین فرستاد اما برای این بازی دوباره همان دفاع چهارنفره را چید که توسط ژوائو پالینیا حمایت می‌شد، این بازیکن در دومین دیدار مرحله گروهی به خط میانی برگشت.
پرتغال که هر 10 بازی‌اش در مقدماتی را برده بود، به عنوان یکی از مدعیان به تورنمنت آلمان آمد اما سرریز استعدادها در تیم باعث شد مارتینس برای تغییرات متعدد، وسوسه شود. او بازی با جمهوری چک را با سه مدافع کناری از جمله ژوائو کانسلو شروع کرد که این آخری به تمام زمین سرک می‌کشید و بازی را با پنج مهاجم به پایان رساند برای اینکه تیمش به دنبال گل پیروزی بود.
در دیدار ترکیه، ثبات با حضور پالینیا و جانشینش در بین دو نیمه، روبن نوز، تأمین شد ضمن اینکه نقش‌های آشنا برای بقیه بازیکنان تیم در نظر گرفته شد و پرتغال بازی خیلی خوبی انجام داد در مقابل ترکیه ناامیدکننده که بال ستاره‌اش، آردا گولر تنها به عنوان بازیکن جانشین فرصت بازی پیدا کرد.
مارتینس بعد از بازی گفت انعطاف‌پذیری تاکتیکی تیمش به خاطر افراد فوق‌العاده مستعدی است که در اختیار دارند.
پرتغال از صدرنشینی در گروه F مطمئن شده و در مرحله بعد با یکی از تیم‌های سوم صعودکرده روبه‌رو می‌شود. با وجود عملکرد عالی مرحله مقدماتی، خیلی‌ها درباره توانایی‌های مارتینس ابراز تردید کردند. او یک ماه بعد از جام جهانی 2022 که نتوانست نسل طلایی بلژیک را به جایگاهی شایسته برساند، مربی پرتغال شد. با وجود بازی خیلی خوب برابر ترکیه، پرتغال هنوز با همسایه‌اش در ایبریا، یعنی اسپانیا که مقابل کرواسی و ترکیه فوق‌العاده بود، فاصله دارد.
یک مسأله دیگر درباره پرتغال این است که آیا کریستیانو رونالدوی 39 ساله باید جایگاهی دست نیافتنی در خط حمله پرتغال داشته باشد؟ رونالدو در این بازی به برخی انتقادات پاسخ داد وقتی سخاوتمندانه به برونو فرناندز پاس گل داد و با هشت پاس گل در ادوار یورو رکورددار
شد.
جستجو
آرشیو تاریخی