صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مبارزه برای دومی گروه مرگ

گربه سیاه ایتالیا

بازی امشب ایتالیا و کرواسی در لایپزیگ برای دومی گروه B پشت سر اسپانیا و صعود بی‌دغدغه به مرحله حذفی یورو 2024 است. آتزوری با یک امتیاز به هدفش می‌رسد اما تیم همسایه باید برنده شود و امیدوار باشد آلبانی نتواند در بازی همزمان، صدرنشین گروه را شکست دهد.
کرواسی در بازی چهارشنبه در لحظه آخر پیروزی برابر آلبانی را با تساوی عوض کرد اما شانس رفتن به مرحله حذفی را دارد. آنها قطعاً صعود می‌کنند اگر ایتالیا را شکست دهند و آلبانی نتواند با خلق شگفتی اسپانیا را ببرد. اگر هر دو موفق شوند، تفاضل گل تعیین کننده خواهد بود. شکست حکم به حذف برنده مدال برنز جام جهانی می‌دهد. همچنین تساوی که با دو امتیاز نمی‌شود یکی از چهار تیم سوم برتر گروه‌های شش‌گانه شد.
تیم زلاتکو دالیچ در روز اول شکست تحقیرآمیز 3 بر صفر را مقابل اسپانیا متحمل شد و چهار روز بعد با آلبانی 2 بر 2 مساوی کرد. کرواسی در این دو بازی بیش از سه بازی یوروی قبلی شوت و تلاش به سمت دروازه رقبا داشته اما خط میانی مسن و خط حمله فرصت‌سوز نگذاشته به هدفش برسد. دالیچ که تیمش پنج گل تا اینجا خورده و ممکن است برای نخستین بار از سال 2006 یک تورنمنت بزرگ را بدون پیروزی ترک کند، باید تصمیمات سختی بگیرد.
دو کشوری که به وسیله دریای آدریاتیک از یکدیگر جدا شده‌اند قرار است در شرق آلمان با هم روبه‌رو شوند در حالی که کرواسی دست بالا دارد و بعد از استقلال در دهه 90 در هشت بازی با ایتالیا شکست نخورده است.
ایتالیا برای سومین بار در یک تورنمنت بزرگ با کرواسی روبه‌رو می‌شود؛ در جام جهانی 2002 با نتیجه 2 بر یک به این تیم باخته و در یورو 2012 بدون گل مساوی شده‌اند. مدافع عنوان قهرمانی اروپا می‌توانست قبل از این از صعود مطمئن شود اما باخت یک بر صفر مقابل اسپانیا، آتزوری را در خطر حذف قرار داده است. اگرچه گل به خودی ریکاردو کالافیوری اختلاف دو تیم در گلزن کرشن را رقم زد، اما اسپانیا از هر نظر بهتر از ایتالیا بود و به 10بازی بدون شکست ایتالیا در جام ملت‌های اروپا پایان داد.
ایتالیا کمترین شوت در تاریخ حضورش در جام ملت‌های اروپا را داشت و مدافعانش متزلزل بودند بنابراین تیم لوچانو اسپالتی باید خیلی چیزها را ثابت کند. ایتالیا هرگز در یورو دو باخت پشت سر هم نداشته اما اگر این اتفاق بیفتد و آلبانی تیم صعودکرده اسپانیا را شکست دهد، تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی خیلی زود و به شکلی غم‌انگیز پایان می‌یابد.
جستجو
آرشیو تاریخی