صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

24 هفته در حسرت برد خانگی

 هر بازی یک گل‌خورده، یک گل‌زده
ذوب‌آهن در لیگ بیست و سوم 30 گل دریافت کرد یعنی به عبارتی یک گل در هر بازی. اما نکته قابل تأمل اینکه شاگردان محمد ربیعی 18 گل‌شان را در نیمه‌های دوم دریافت کرده‌اند، چیزی بیش از نصف گل‌های دریافتی. البته آنها در 15 دقیقه پایانی 8 گل زده و به همین تعداد هم گل دریافت کرده‌اند. آنها 30 گل هم در 30 بازی زدند که همین میانگین هم برای‌شان لحاظ می‌شود.
 
تیم بهتر در خارج خانه
آماری که تیم محمد ربیعی در نیم فصل اول از خود به جا گذاشت، تا حدودی منحصر به فرد بود. آنها در هفت مسابقه‌ای که در فولادشهر برگزار کردند، فقط هفت امتیاز به دست آوردند، یعنی هر بازی یک امتیاز. در حالی که اکثر تیم‌ها در بازی‌های خانگی عملکرد بهتری دارند اما ذوبی‌ها تیم خارج از خانه بودند. در نیم فصل دوم هم تا هفته بیست و چهارم انتظار کشیدند تا اولین پیروزی خانگی‌شان را جشن بگیرند.
 
 
 
سه امتیاز با سه اتوگل
ذوب‌آهن اصفهان از معدود تیم‌هایی در نیم فصل اول بود که از سرخابی‌های پایتخت امتیاز گرفت. جالب اینکه تساوی آنها مقابل پرسپولیس و استقلال در حالی به دست آمد که هر دو گل آنها توسط بازیکنان این دو تیم زده شد. سروش رفیعی هافبک پرسپولیس در دقیقه 45 و مهدی مهدی‌پور هافبک استقلال در دقیقه 76 دروازه خودشان را باز کردند. در بازی هفته بیست و یکم مقابل مس رفسنجان هم رامتین سلیمان‌زاده در دقیقه 14 به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد. این بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.
 
محمدجواد محمدی، بهترین بازیکن
از 34 بازیکنی که برای تیم محمد ربیعی به میدان رفتند، محمدجواد محمدی عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت. هافبک شماره هفت گاندوها که قبل از شروع فصل با استقلال هم قرارداد بسته بود، در 29 بازی به میدان رفت و در زمان 2148 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، 8 گل زد و 4 پاس گل داد.
 
نکیسا، مدیرعامل جدید
قبل از شروع لیگ و در هفته پایانی تیرماه، پس از جلسه مشترک هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن و مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن، نیما نکیسا به عنوان مدیرعامل جدید سبزپوشان انتخاب و از زحمات علیرضا احسانی مدیرعامل سابق این باشگاه تقدیر شد. نیما نکیسا دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران، در مقطع دکتری در رشته آسیب‌شناسی ورزشی تحصیل کرده است و سوابقی چون مدیر چندین آکادمی ورزشی و رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال را در کارنامه خود دارد.
 
مذاکره نافرجام ربیعی با فولاد
محمد ربیعی بعد از بازی تیمش مقابل ملوان انزلی از سمت خود استعفا کرد و بر موضع خود پافشاری داشت. دلیل این تصمیم هم پیشنهاد باشگاه فولاد بود. بهرام رضاییان هم به نوعی این اتفاق را تأیید کرد: «دوست ندارم نامی از فردی و باشگاهی ببرم، اما بله، با برخی باشگاه‌ها صحبت می‌کنیم تا بتوانیم سرمربیان آنها را جذب کنیم.» اما وقتی باشگاه ذوب‌آهن مخالفتش را اعلام کرد، ربیعی هم به ناچار در تمرینات حاضر شد. البته او کارش را غیرحرفه‌ای نمی‌دانست: «صراحتاً اعلام می‌کنم کار من نه غیرحرفه‌ای بوده و نه غیراخلاقی. در ابتدای فصل قراردادی که نماینده مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن با بنده بستند، اختیاری بین طرفین در نظر گرفته شد؛ یک اختیار کاملاً مساوی که با توجه به اتفاقات طول فصل و حفظ منافع دو طرف رخ بدهد. وقتی پیشنهاد فولاد آمد، حدود نیم ساعت یا یک ساعت بعد خدمت مدیرعامل باشگاه رسیدم، این موضوع را مطرح کردم و از او اجازه گرفتم. همین‌طور با اعضای هیأت مدیره صحبت کردم و بعد با باشگاه فولاد وارد مذاکره شدیم. این توافق دوطرفه و موجود بود، اما آقای کوهی مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن مخالفت کرد. می‌توانستیم براساس اجرای آن بند که در حقیقت یک نوتیس هفت روزه داشت، اقدام کنیم. می‌توانست آن هفت روز بگذرد و بعد در کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تفسیر و سپس درباره آن، رأی داده شود. از آنجا به بعد (با مخالفت مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن) کار را غیراخلاقی دیدم، چرا که هر دو باشگاه ذوب‌آهن و فولاد خوزستان ضربه می‌دیدند.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی