خبر

قدرت‌نمایی اسکیت‌بازان در ایتالیا
اسکیت‌بازان ایرانی در مسابقات بین‌المللی فری‌استایل ایتالیا خوش درخشیدند. تیم ایران متشکل از ۱۲ دختر و ۳ پسر در این رقابت‌ها ۲ نشان طلا، یک نشان نقره و یک مدال برنز گرفتند. رضا لسانی نفر اول رنکینگ جهانی مردان طلایی شد و امیرمحمد سواری دیگر اسکیت‌باز ایرانی به نشان نقره بسنده کرد. سبحان خسروانی هم جایگاهی بهتر از چهارمی نگرفت. رومینا سالک نفر اول رنکینگ جهان هم در اولین تجربه بین‌المللی بزرگسالان به مدال ارزشمند طلا رسید. در رده سنی جوانان هم زینب فقهی به مدال برنز دست یافت. مهسا صفرزاده و پریناز زکریا ۲ نماینده دیگر ایران هم به عناوین چهارم و ششم دست یافتند.
 

تیم ملی آلیش بانوان در اردو
اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از روز 30 خردادماه برگزار می‌شود. تمرینات با حضور مرضیه خندان، ‌ام‌البنین محسنی، رقیه محمودآبادی، ریحانه گیلانی، سحر غنی‌زاده، سکینه کرد، هانیه عاشوری و هدی نقیبی تا 7 تیرماه در سالن توفیق جهانبخت تهران پیگیری می‌شود.


اولین مدال روئینگ 
در رقابت‌های بریکس
دختران روئینگ‌باز کشورمان در فینال روئینگ دونفره سنگین وزن در رقابتی نفسگیر با قهرمانان جهان و اروپا اولین مدال روئینگ در رقابت‌های بریکس را کسب کردند.
در ادامه رقابت‌های روئینگ بریکس کازان، امروز تیم روئینگ دونفره دانشگاه آزاد اسلامی ایران با ترکیب کیمیا زارعی و ساقی ملکی در فینال سنگین‌وزن دونفره در رقابت نفسگیر با قایقرانانی از روسیه، بلاروس، امارات و قزاقستان و با ثبت رکورد ۸:۰۹.۰۸۷ دقیقه مدال برنز این مسابقات را برگردن آویختند تا نخستین مدال ایران را در این دوره از رقابت‌ها دشت کنند؛ در این رقابت پاروزنان روسیه و بلاروس طلا و نقره گرفتند.
همچنین محمودپور و عبدالی در فینال روئینگ دونفره سبک‌وزن مردان در رقابتی سخت و نزدیک با قهرمانان جهان و اروپا در رده چهارم ایستادند.


ورزش زورخانه‌ای به ورزش باستانی تغییر نام می‌دهد
مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در نشست خبری گفت: «مقام معظم رهبری در صحبت‌ها و دیدارهای خود همواره از نام ورزش باستانی برای ورزش‌های زورخانه‌ای استفاده می‌کنند. بر همین اساس نیز نام فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی تغییر خواهد کرد. پیشنهاد این کار را به وزیر ورزش ارائه کردیم و قرار است تا هفته آینده در مجمع فدراسیون این موضوع مطرح شود تا به تصویب برسد.»
 

قهرمان المپیک فوتبالیست شد
گیبل استیوسون که در مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2020 توکیو به مدال طلای وزن 125 کیلوگرم رسید، با تیم فوتبال امریکایی بوفالو بیلز قرارداد امضا کرد.
در ماه‌های اخیر بارها شایعه شد که استیوسون می‌خواهد در المپیک پاریس برای رسیدن به دومین طلای خود در این بازی‌ها حضور داشته باشد اما قرارداد او با سازمان کشتی‌های نمایشی یک بندی دارد که از بازگشتش به کشتی تا پایان قرارداد چهارساله جلوگیری می‌کند. به این ترتیب او مجبور شد که بعد از این سازمان یک رشته جدید را انتخاب کند و این بار به سراغ فوتبال امریکایی رفت. هر چند که این‌بار قرارداد بهتری را امضا کرده تا در المپیک 2028 در امریکا شانس حضور داشته باشد.   


کمانداران ریکرو مردان هم به المپیک نرسیدند
تیم ملی ریکرو مردان ایران هم بعد از تیم زنان سهمیه المپیک 2024 پاریس را نگرفت. کمانداران ایران که برای سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی المپیک آنتالیا شرکت کردند، درست یک روز بعد از ناکامی تیم زنان با باخت مقابل چین در حسرت سهمیه المپیک ماندند. تیم مردان با ترکیب رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و فائز محمدی دیروز برای شکار سهمیه، مسابقه‌اش را شروع کرد. محمدحسین گلشنی، فائز محمدی و رضا شبانی  در مرحله مقدماتی به ترتیب با  ۶۵۵، 644 و 633 امتیاز در رده‌های سیزدهم، بیست‌ونهم و پنجاه‌ویکم قرار گرفتند. تیم ریکرو مردان با امتیاز ۱۹۳۲ نوزدهم شد و دور اول با تیم اوکراین مسابقه داد. 
کمانداران ایران  با نتیجه ۶-۲ مقابل اوکراین به پیروزی رسیدند و به جمع ۱۶ تیم برتررفتند و رقیب آلمان شدند اما مقابل این تیم با نتیجه 5-4 در تیر طلایی باخته و در حسرت سهمیه المپیک ماندند.
سه تیم اول انتخابی المپیک سهمیه می‌گیرند. با حذف تیم ریکرو مردان ناکامی کمانداران ایرانی برای المپیک 2024 تکمیل شد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی