اخبار

یک برد و یک باخت پینگ پنگی‌ها
دور نخست جدول مقدماتی مسابقات تنیس روی میز اسلوونی با یک پیروزی و یک شکست برای ملی‌پوشان ایران همراه شد.
امیرحسین هدایی دارنده رنکینگ ۱۴۲ دنیا در دور اول به مصاف پانگ کوئین از سنگاپور با رنکینگ ۶۶ جهان رفت و با نتیجه 3-2 صاحب برتری شد. نیما عالمیان دارنده رنکینگ ۱۷۶ جهان هم در دور نخست مقابل کوئک ایزک با رده‌بندی ۸۹ جهان از سنگاپور قرار گرفت و یک بر 3 باخت. اما نوشاد عالمیان در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو بوده و در مرحله دوم مقدماتی باید با برنده دیدار جیشن لیانگ با رنکینگ ۱۴۱ دنیا از امریکا و چانگ بالدوین صاحب رنکینگ ۱۱۷ جهان از هنگ‌کنگ دیدار کند.


باخت دوم بسکتبال دختران
آخرین دیدار دوستانه تیم بسکتبال زیر ۱۸سال دختران ایران در لبنان برگزار شد. این تیم در آخرین مسابقه دوستانه‌اش با هدایت النی کاپوچیانی مقابل تیم دانشگاه AU  به میدان رفت و با نتیجه 62 بر 61 مسابقه را واگذار کرد. جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 چین آماده می‌شوند.


غیبت امیرمحمد یزدانی در اردو
نام امیرمحمد یزدانی و چند مدعی حاضر در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ آلبانی در لیست کشتی‌گیران مدعو به دور جدید اردوی تیم ملی نیست. دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی آزاد امروز در کمپ تیم‌های ملی استارت می‌خورد درحالی‌که کامران قاسم‌پور قرار است همراه با محسن کاوه راهی ایتالیا شده و در جام بین‌المللی ساساری کشتی بگیرد. نام برخی کشتی‌گیران از جمله امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی بین اردونشینان دیده نمی‌شود. محمد نخودی که حضورش در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در وزن 79 کیلوگرم قطعی شده، از چندی قبل کتفش آسیب ‌دیده است. امیرمحمد یزدانی هم طبق چرخه، نفر اول وزن 70 کیلوگرم بوده و قرار است در آلبانی نماینده ایران در این وزن باشد که با توجه به فاصله زیاد تا مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی امیرمحمد برای این اردو دعوت نشده است.


کمانداران ریکرو به دنبال سهمیه
کمانداران ریکرو برای شکار سهمیه المپیک در آخرین انتخابی پنجشنبه به آنتالیای ترکیه می‌روند. آخرین انتخابی المپیک تیراندازی با کمان ریکرو 25 تا 28 خردادماه برگزار می‌شود. محمدحسین گلشنی، رضا شبانی، فائز محمدی، مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی کماندارانی هستند که به سرمربیگری سونگ چیل هونگ کره‌ای و مربیگری مهسا بدخشان بامداد پنجشنبه به آنتالیا می‌روند تا برای آخرین بار شانس خود را برای سهمیه المپیک امتحان کنند.
کمانداران بعد از انتخابی در مرحله سوم کاپ جهانی تیراندازی با کمان، 29 خرداد تا 4 تیرماه در آنتالیای ترکیه رقابت می‌کنند.


قهرمانی حسن تفتیان در فرانسه
حسن تفتیان دونده ۱۰۰متر در مسابقه بین‌المللی فرانسه قهرمان شد.
ملی‌پوش ۱۰۰متر که این روزها برای هت‌تریک سهمیه المپیک، هم در فرانسه تمرین می‌کند و هم در تورهای بین‌المللی اروپا می‌دود تا امتیاز روی امتیاز بگذارد، در تور فرانسه دوید و با ثبت رکورد 10 ثانیه و 10 صدم‌ثانیه و 3/5 باد موافق، زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و قهرمان شد.
دیلان ورمونت فرانسوی با رکورد 10 ثانیه و 16 صدم‌ثانیه نایب‌قهرمان شد و هارواد آچی دیگر دونده فرانسوی هم با رکورد 10 ثانیه و 19 صدم‌ثانیه با سومی مسابقه را تمام کرد.


شمشیربازی سابر با فخری در پاریس
پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر بعد از قرارداد با فدراسیون، در المپیک پاریس کنار پیست تیمش می‌نشیند.
فدراسیون شمشیربازی با اینکه قبلاً خبر قرارداد با کریستین بائو مربی فرانسوی را برای المپیک داده بود، اما بعد از دو مسابقه‌ای که بائو کنار ملی‌پوشان سابر آفتابی نشد، دست به دامان پیمان فخری برای المپیک ٢٠٢٤ پاریس شد تا سرمربی سابر، در هت‌تریک سهمیه تیمی المپیک، شاگردانش را بعد از ریو و توکیو در پاریس هم کوچ کند.
فدراسیون شمشیربازی دیروز با پیمان فخری قرارداد بست تا او شاگردانش را برای قهرمانی آسیای کویت و المپیک 2024 پاریس آماده کند.
پیمان فخری از چهارشنبه هفته پیش کارش را با شمشیربازان سابر شروع کرده است. او که ظاهراً بجز علی پاکدامن، از وضعیت آمادگی شمشیربازان راضی نیست، برنامه ویژه‌ای برای رساندن ملی‌پوشان سابر به قهرمانی آسیا دارد. اردونشینان طبق برنامه سرمربی هر روز صبح‌ها و بعدازظهرها دو ساعت و نیم تمرین بدنسازی و شمشیربازی انجام می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی