بحران پاراجودو با تحریم سه نفره

کودتا ادامه دارد

تیم ملی پاراجودوی ایران برای پارالمپیک پاریس آماده می‌شود. در حالی که اردوی این تیم به تنش کشیده شده و پادرمیانی‌های کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان هم تا به حال جواب نداده است. سید میثم بنی‌طبا و وحید نوری دو جودوکار در اعتراض به عملکرد حاج‌یوسف‌زاده اردوی تیم ملی را از چند ماه پیش تحریم کردند. قرار بود این مشکل حل شود اما نه تنها حل نشد بلکه با اضافه شدن موسی غلامی به جمع معترضان بحران جدی‌تر شد.
دو معترض اعلام کردند اگر قرار باشد حاج‌یوسف‌زاده سرمربی تیم ملی بماند، در اردو حاضر نمی‌شوند. درخواست آنها برای تغییر سرمربی تیم ملی به فدراسیون نابینایان و کم بینایان اعلام شد اما جلسه‌ آنها و مظلومی رئیس فدراسیون، بی‌نتیجه ماند. در نهایت کار به کمیته ملی پارالمپیک رسید و جلسه‌ای هم آنجا با حضور مسئولان کمیته برگزار شد، اما درخواست تغییر سرمربی را مسئولان کمیته وتو کردند. سعید سلگی معاونت فنی کمیته ملی پارالمپیک درباره این نشست گفت: «بحث زیادی در این نشست مطرح شد اما تغییر سرمربی به درخواست ورزشکاران، اقدام معقولی نیست. به همین دلیل از آنها خواستیم تا با تعامل در اردوی تیم ملی حاضر شوند.»
 این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که نه تنها این دو جودوکار در اردو حاضر نشدند بلکه موسی غلامی جودوکار منهای ۹۰ کیلوگرم تیم ملی هم با ادعای بی‌کیفیتی به دو نفر دیگر اضافه شد و به اردو نرفت. او می‌گوید: «دوست ندارم وارد حاشیه شوم اما بعد از مسابقات جهانی گرجستان که اواخر اردیبهشت برگزار شد، از آن تاریخ تا به امروز که حدود 3 ماه به پارالمپیک پاریس زمان داریم اردویی نداشتم و حالا اردو در شرایطی برگزار می‌شود که واقعاً بی‌کیفیت است. حتی شنیده‌ام پای ۲ حریف تمرینی که برایم آورده‌اند، مصدوم است و شرایط ایده‌آلی برای تمرین با من ندارند.» این نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای صلح در اردوی جودوکارها نه تنها بی‌نتیجه مانده، بلکه بحرانی‌تر هم شده است. آن‌هم در حالی‌که سه مانده به پارالمپیک مانده است.
جستجو
آرشیو تاریخی