مجمع فدراسیون بدون حاشیه نبود

دوومیدانی همچنان چشم‌انتظار رئیس


انگار ناف دوومیدانی را با حاشیه بریده‌اند. درحالی‌که قرار بود دیروز رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی انتخاب شود، اما نشد. نشد تا فدراسیون مادر ورزش‌ها 22 روز دیگر با سرپرست اداره شود.

نیامدن تأییدصلاحیت کاندیداها
 دقیقاً 24 ساعت قبل از شروع مجمع، با نیامدن تأیید صلاحیت همه کاندیداها، وزارت ورزش مجمع را لغو کرد. با لغو مجمع انتخاباتی، سیدمحمدشروین اسبقیان معاونت قهرمانی و فرهنگی و وزارت ورزش دلیلش را این‌طور توضیح می‌دهد: «دستور وزیر ورزش این است که فدراسیون‌ها سریعاً تعیین تکلیف شوند. فدراسیون دوومیدانی یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ماست و برنامه‌ریزی کرده بودیم انتخاباتش امروز برگزار شود. قرار بود تا ۲۴ ساعت قبل احراز صلاحیت کاندیداها به ما اعلام شود اما تعداد زیادی اعلام نشد و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی قرار بر این شد که مجمع در هفته آینده برگزار شود.» با اینکه حرف سر حمایت وزارت ورزش از احسان حدادی است و مجمع به خاطر نیامدن تأیید صلاحیت او لغو شده اما اسبقیان می‌گوید: «شدیداً تکذیب می‌کنم و وزارت ورزش دنبال هیچ‌کسی در انتخابات نیست و تنها دنبال تصمیم مجمع است.»

درگیری یک کاندیدا با رئیس هیأت
اما حاشیه‌ها شب قبل از مجمع انتخابات شروع شد. وقتی که یکی از کاندیداها با حضور در هتل استقلال، هتل اقامت اعضای مجمع با یکی از رؤسای هیأت‌ها درگیر شد. این کاندیدا کسی نیست جز هاشم صیامی رئیس سابق فدراسیون. هرچند خبر‌ها حکایت از درگیری او با رئیس هیأت مازندران است اما صیامی که تلفن همراهش را جواب نداد اما پیامکی در جواب خبرنگار ایران ورزشی فقط نوشت: «درگیر نشدم.» او ظاهراً دلش نمی‌خواست با توضیح بیشتر، درگیر حاشیه دیگری شود.

مجمع عمومی با تعداد کم اعضا
با لغو مجمع انتخاباتی، وزارت ورزش ترجیح داد مجمع عمومی برگزار شود. هرچند تعداد زیادی از اعضای مجمع وقتی انتخاب رئیس جدید لغو شد، رفتن را به ماندن ترجیح دادند. درحالی‌که مجمع فدراسیون دوومیدانی 61 نفره است اما تعداد حاضران در جلسه کمتر از نصف بود. اتفاقی که اسبقیان را هم حسابی شاکی کرد و همان موقع با اشاره به صندلی‌های خالی به مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش مأمویت بررسی علت غایبان را داد: «درباره غایبان مجمع نامنی امروز حتماً با مدیران کل استان‌ها صحبت می‌کند تا دلیل غیبت رؤسای برخی هیأت‌‌ها مشخص شود. آنها باید توجیه داشته باشند؛ وگرنه گله‌مندی شدیدم را با مدیران کل استان‌ها مطرح می‌کنم.» نکته جالب‌تر هم اینکه در مجمع عمومی معمولاً گزارش عملکرد، خزانه‌دار و حسابرس به اطلاع اعضا می‌رسد. اما در مجمع عمومی دوومیدانی خبری از گزارش خزانه‌دار و حسابرس نبود و تنها پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون گزارش عملکرد فدراسیون را ارائه کرد.

11 تیرماه؛ رئیس جدید فدراسیون
 انتخاب می‌شود
هرچند اسبقیان رئیس مجمع فدراسیون دوومیدانی تأکید داشت تا هفته آینده انتخابات ریاست برگزار شود، حتی گفته بود: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این رشته بلاتکلیف بماند. از تعویق انتخابات ناراحت هستم و در حکم من آمده است که تکلیف فدراسیون‌های با سرپرست مشخص شود.»
 اما بعد از رأی‌گیری همه با 11 تیرماه موافقت کردند. در واقع اول دو تاریخ 27 و 29 خردادماه پیشنهاد شد که به دلایل مختلف رد شد و بعد تاریخ 7 تیرماه مطرح شد که اعضا به خاطر انتخابات ریاست جمهور در 8 تیرماه مخالفت کردند و در نهایت 11 تیرماه برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی تعیین شد.

جستجو
آرشیو تاریخی