اخبار

قهرمانی تیم‌ ملی فوتسال ناشنوایان
تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دیدار پایانی دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان فوتسال ناشنوایان کمتر از ۲۱ سال ۲۰۲۴ به مصاف قزاقستان میزبان رفت و در وقت قانونی دو تیم به تساوی ۳ بر۳ رسیدند و در نهایت ملی‌پوشان کشورمان در وقت‌های اضافه توانستند با برتری ۷ بر ۴ برای دومین بار قهرمانی جهان فوتسال ناشنوایان در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کنند. امیررضا حسن‌زاده ۴ گل، ایلیا فیاض، پوریا سعیدی و ابراهیمی در این مسابقه هر کدام یک گل برای ایران به ثمر رساندند. عبدالحامد اردستانی سرپرست تیم، جبرئیل یوسفی‌پور مدیر فنی تیم، مهدی صانعی سرمربی، هادی عبداللهی مربی، محمد علی عرب مترجم تیم و ایمان کریمی افشار به عنوان مسئول پشتیبانی این تیم را هدایت و همراهی می‌کردند.


مانیکونه: تغییر نسل نیاز به آرامش دارد
آنتونیو مانیکونه، مربی تیم ملی فوتبال ایران، در حاشیه تمرین دیروز اظهار داشت: «همه چیز خوب است، درحال بازسازی تیم ملی و تغییر نسل هستیم و بازیکنان جدید را جایگزین بازیکنان قدیمی می‌کنیم اما باید صبر و آرامش داشته باشیم. در این سال‌ها، فوتبال خیلی تغییر کرده است. ایتالیا مثل قبل یک تیم دفاعی نیست و خیلی جهانی، نوین و جدید بازی می‌کند، فوتبال ایتالیا در حال بازسازی است. وقتی 11 بازیکن برای گل زدن تلاش می‌کنند، همین تعداد نیز باید به دفاع کمک کنند.» مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: «ما دنبال تبدیل مسائل منفی به مثبت هستیم. درحال حاضر اوضاع نسبتاً خوب است و خوشحالیم که بازیکنان خوب کار می‌کنند. باید به آینده فکر کنیم. یکسری بازیکنان جدید جایگزین بازیکنان قدیمی می‌شوند. تغییر نسل و جابه‌جایی بازیکنان نیاز به آرامش و حوصله دارد و خیلی سریع نمی‌توان خروجی گرفت. ما به صورت منطقی برای پیروزی مقابل ازبکستان بازی می‌کنیم. چیزی که اهمیت دارد تلاش ما برای کسب پیروزی است. مهم است که کارایی داشته باشیم و باهوش بازی کنیم.»


رحیمی مسافر پارالمپیک پاریس شد
با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی پاراتکواندوی بانوان زهرا رحیمی توانست جواز حضور در پاریس را کسب کند. در وزن 52- کیلوگرم 3 نماینده کشورمان از جمله آیلار جامی، زهرا رحیمی و رزا ابراهیمی در این انتخابی شرکت می‌کنند که در نهایت زهرا رحیمی فنی‌ترین بازیکن آسیا در رقابت‌های قهرمانی پاراتکواندو ویتنام، با پیروزی برابر رقبا مسافر پاریس شد. پیش از این نیز آیلار جامی با حضور در رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در چین سهمیه را به نام ایران از آن خود کرده بود اما با پیروزی رحیمی در رقابت‌های انتخابی، وی جانشین جامی در پارالمپیک است و به همراه مریم عبدالله‌پور در وزن 47- کیلوگرم نمایندگان کشورمان در گروه بانوان در این رویداد هستند.


 تیرانداز المپیکی به ایتالیا رفت
تیرانداز المپیکی اهداف‌ پروازی برای آمادگی بیشتر و محک در جام جهانی و برپایی اردو به ایتالیا رفت. جام جهانی تیراندازی به اهداف پروازی از چهارشنبه  ۲۳ خردادماه به میزبانی لوناتوی ایتالیا شروع می‌شود. تیم ملی تراپ برای برپایی اردو و حضور در جام جهانی و  تأمین تجهیزات تیرانداز المپیکی به این کشور رفت. محمد بیرانوند، تنها تیرانداز المپیکی ماده تراپ همراه  محمدحسین پرورش‌نیا و بابک یگانه، تیراندازان ذخیره مسافران لوناتوی ایتالیا هستند که در جام جهانی برای 6 روز در رقابت تیراندازان اهداف پروازی دنیا خود را محک می‌زنند. علی زارعی، عضو کمیته فنی اهداف پروازی،  سرپرست و نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ،  تیم را همراهی می‌کنند.


لبیب طلسم بی‌مدالی ایران را شکست
بالاخره علی لبیب طلسم بی‌مدالی دوچرخه‌سواری ایران در قهرمانی آسیا را شکست. درحالی‌که روزهای قبل رکابزنان ایران حسرت به دل مدال آسیا ماندند، امروز علی لبیب در ماده استقامت جاده زیر ۲۳سال با دوچرخه‌سواران آسیا رقابت کرد و سومین نفری بود که از خط پایان رد شد. رکابزن جوان و شانس سهمیه با مدال برنزش طلسم بی‌مدالی ایران در قهرمانی آسیا را شکست. جاسم‌علی عبدالله و محمد المتیوی دو رکابزن اماراتی روی سکوی اول و دوم آسیا ایستادند. مهدی آقاکاشی، محمد رامندی و پوریا یعقوبی به ترتیب نفر 27،28 و 47 شدند. محمدنبی باقری هم در استقامت جوانان مقامی بهتر از پنجمی نگرفت.


 

جستجو
آرشیو تاریخی