از عهد و پیمان شجاع و ‌پورحمیدی با تراکتور تا جلسه تعیین‌کننده برای وضعیت تراکتور

خرید سهام تراکتور در هاله ابهام


محبوبترین تیم فوتبال آذربایجان شرقی که هوادارانش به پرشورها در فوتبال ایران معروف هستند، مدتی است حال و هوای خوبی ندارد و به نوعی بلاتکلیف است. بعد از اینکه تراکتور در جام حذفی مقابل شاگردان نویدکیا باخت و شانس قهرمانی از این طریق را از دست داد، عملاً در لیگ هم نتوانست سهمیه حضور در لیگ آسیا را کسب کند و با قرار گرفتن در رده چهارم همه راه‌ها برای حضورش در سطح اول و حتی دوم آسیا را از دست داد تا امیدها برای تراکتور کمرنگ شود.
نتایج نه چندان خوب تراکتور و از دست دادن شانس قهرمانی در دو جام موجب شد تا هواداران این تیم در حین برگزاری یکی از بازی‌های تیم محبوبشان علیه مالک باشگاه شعار داده و خواستار کنار کشیدن او از تیم‌داری شوند. این مسأله هم ظاهراً خیلی به مذاق مالک باشگاه تراکتور خوش نیامد، تا جایی که ساعاتی پس از اعتراض هواداران به او اعلام کرد که دیگر تیم‌داری نکرده و به هر شرکت یا نهادی که آمادگی داشته باشد سهام باشگاه تراکتور را واگذار خواهد کرد؛ خواسته‌ای که ابعاد بسیار پیچیده‌ای دارد وتا این لحظه انجام نشده است.
 
تراکتور بلاتکلیف است
هوشنگ نصیر‌زاده مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سهام باشگاه گفت، دوست نداریم تراکتور بلاتکلیف شود و در ادامه به این موضوع پرداخته که واگذاری سهام تراکتور متفاوت با سرخابی‌هاست و واگذاری باشگاه با تصمیم سهامداران بود. در ادامه نصیر‌زاده به این نکته پرداخته که تراکتور را تحویل هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی دادند اما هیأت فوتبال پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنها نداده و به این نکته صراحتاً اشاره داشته که هیأت فوتبال نباید مردم را سردرگم کند و صددرصد سهام باشگاه خصوصی است و در آخر گفته فعلاً کسی تمایلی به باشگاهداری نداشته است.
 
واگذاری تراکتور با اساسنامه انجام می‌شود
شرکت تراکتور هم یکی از شرکت‌هایی است که نامش در رأس خریداران سهام باشگاه دیده می‌شود که بر همین اساس مدیرعامل کارخانه تراکتور گفته، کارشناسان شرکت دریک برخلاف شرکت‌های دولتی که واگذاری آنها تشریفات خاصی دارد، فروش سهم از سوی سهامدار خصوصی و به طور کلی برند و امتیاز باشگاه فاقد تشریفات قانونی است و مالک هر سهم صرفاً با مراعات اساسنامه همان شرکت می‌تواند مبادرت به فروش سهم خودش کند و اگر صددرصد سهام در معرض فروش باشد اختیار تعیین نحوه انتشار فراخوان به تشریفات فروش تعیین قیمت و حتی انتخاب خریدار صرفاً از حقوق و اختیارات سهامداران است و ضرورتی برای درج آگهی در روزنامه رسمی یا تبعیت از سایر روش‌ها نیست.
 
وضعیت پیچیده بازیکنان
شرایط بازیکنان تراکتور با این تیم هم یکی از نکات مبهم دیگر در موضوع واگذاری سهام باشگاه است که مشخص نیست بازیکنان این باشگاه در این تیم می‌مانند یا باز هم طبق قراردادشان با باشگاه برخورد خواهند کرد. این در حالی است که دو نفر از بازیکنان شاخص این تیم یعنی شجاع خلیل‌زاده و ‌پورحمیدی اعلام کرده‌اند که با تراکتور عهد و پیمان بسته‌ایم و در این فصل هم در تراکتور می‌مانیم که با وجود این باید دید این دو بازیکن با توجه به وضعیت مبهم تراکتور تا چه اندازه روی حرف خودشان باقی خواهند ماند.
 
آخرین اخبار 
حکایت از جلسه‌ای تعیین‌کننده دارد
آخرین اخبار از وضعیت باشگاه حاکی از آن است که قرار است با حضور سرپرست استانداری و رئیس هیأت فوتبال و مسئول هلدینگ دریک و سایر مسئولان استان جلسه‌ای برگزار شده تا در خصوص وضعیت واگذاری سهام تصمیم‌گیری شود اما به هر حال به نظر می‌رسد با توجه به رقم بسیار بالای تعیین شده برای واگذاری سهام و مبلغی که سهامدار قبلی برای هزینه هر سال خودش اعلام کرده، نهاد یا شخصی برای خرید سهام پا پیش نگذارد و در نهایت مانند دو سال پیش که زنوزی کناره‌گیری خودش را اعلام کرد اما در نهایت دوباره مسئولیت اداره باشگاه را برعهده گرفت، باز هم سهامدار فعلی به کار خودش ادامه دهد اما به هر حال جلسه‌ای آخر این هفته یا نهایتاً هفته آینده تکلیف تراکتور و سهام برندفوتبال آذربایجان را به طور کلی مشخص خواهد ساخت.
 

جستجو
آرشیو تاریخی