صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

جنگ داخلی در بریتانیا

امیرمحمد سلطانپور
خبرنگار

باشگاه منچسترسیتی می‌داند که با کشاندن لیگ برتر و چندین باشگاه دیگر به دادگاه، باعث ضربه خوردن آنها خواهد شد، اما سیتی در شرایطی قرار گرفته که چاره‌ای جز حمله برای محافظت از خود نمی‌بیند...
 در حالی که لیگ برتر انگلیس در حال تحقیق بر ۱۱۵ تخلف باشگاه منچسترسیتی در زمینه مالی و اقتصادی است، این باشگاه موفق چند سال گذشته فوتبال بریتانیا عقب ننشسته و دست به مقابله‌به‌مثل زده و تمام توان خود را برای شکایت از این لیگ در دادگاه به کار می‌برد. منچسترسیتی قصد دارد با استفاده از وکلای قدرتمند خود مواضع قانونی لیگ برتر مبنی بر اعمال قدرت و تنبیه در این زمینه -که قراردادهای تجاری و اسپانسرینگ بین باشگاه‌ها و شرکت‌هایی که تحت مالکیت یک مجموعه هستند، باید محدود باشند- را کنار بزند. منچسترسیتی معتقد است این اقدام لیگ برتر غیرقانونی است و خواستار دریافت غرامت از آنها به خاطر ضررهای مالی گذشته‌ای شده که بر این باشگاه به همین دلیل تحمیل شده است.
هنری وینتر خبرنگار و نویسنده مطرح حوزه فوتبال در گزارشی این اقدام باشگاه منچسترسیتی را برای آینده موجودیت لیگ برتر انگلیس خطرناک لقب داده است. وینتر می‌گوید: «وکلای باشگاه سیتی در تلاش‌های خود برای محکوم کردن لیگ برتر از واژه‌هایی مانند ظلم و استبداد استفاده می‌کنند، اما این‌گونه واژه‌ها باید از طرف مجموعه‌های کوچکی باشد که بتوانیم مفهوم ظلم شدن به آنها را درک کنیم، اما وقتی به باشگاهی مثل سیتی نگاه کنیم، افراد کمی هستند که احساس کنند ظلمی در حق این باشگاه صورت گرفته است.»
وینتر می‌افزاید: «آنها، گواردیولا بهترین سرمربی فوتبال جهان در کنار آنچلوتی را در اختیار دارند، چندین بازیکن برتر فوتبال جهان و یکی از بهترین نیمکت‌های تیم‌های فوتبال را در اختیار دارند، چهار بار پیاپی قهرمان لیگ شده‌اند، صاحب ورزشگاه مدرن و مجموعه زمین‌های تمرینی فوق‌العاده‌ای هستند و اصلاً شبیه مجموعه‌ای به نظر نمی‌رسند که تحت ظلم قرار گرفته باشند. منچسترسیتی تنها به دنبال ضدحمله است تا حواس‌ها را از ۱۱۵ تخلف خود پرت کند.» سم والاس خبرنگار دیلی تلگراف نیز تلاش‌های منچسترسیتی را در راستای نابود کردن کامل کنترل اقتصادی موجود در لیگ و از بین بردن محافظت از رقابتی ماندن این مسابقات لقب داده است. والاس در این خصوص می‌گوید: «باشگاه منچسترسیتی می‌داند که با کشاندن لیگ برتر و چندین باشگاه دیگر به دادگاه، باعث ضربه خوردن آنها خواهد شد، اما سیتی در شرایطی قرار گرفته که چاره‌ای جز حمله برای محافظت از خود نمی‌بیند.»
مایک کیگان خبرنگار دیلی میل به نقل از یک منبع موثق خود در باشگاه منچسترسیتی ادعا می‌کند، این تلاش باشگاه سیتی در به دادگاه کشاندن لیگ برتر، در تلاش برای منحرف کردن تمرکز وکلای لیگ برتر از پرونده رسیدگی به ۱۱۵ تخلف این باشگاه انجام می‌پذیرد. کیگان همچنین معتقد است سران باشگاه سیتی از اینکه باشگاه تحت کنترل سعودی‌ها یعنی نیوکاسل راه‌های دور زدن این قوانین را با نگاه به اشتباهات سیتی یاد گرفته و همینطور بابت نبود چنین قانون‌هایی زمانی که منچستریونایتد حاکمیت مطلقی بر فوتبال بریتانیا داشت، بشدت عصبانی هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی