در سال‌های گذشته نتوانستیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم

رضایی: دست قلعه‌نویی برای جوانگرایی بسته است


تقابل تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های هنگ‌کنگ و ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 برنامه پیش روی تیم ملی است. در این بین خیلی از هواداران فوتبال اعتقاد دارند که دیدار با ازبکستان اهمیت زیادی برای تیم ملی خواهد داشت. رحمان رضایی، مربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که باید در ابتدا به فکر بازی با هنگ‌کنگ باشیم. او در این خصوص به «ایران ورزشی» می‌گوید: «ما قبل از ازبکستان با هنگ‌کنگی بازی داریم که تیم بدی نشان نداده. هنگ‌کنگ را در جام ملت‌ها دیدیم و خیلی سخت توانستیم این تیم را با یک گل شکست دهیم. هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا نتیجه خوبی گرفت و امیدوارم که با یک نتیجه خوب مقابل آنها پیروز شویم و پس از آن به مصاف ازبکستان برویم.»
این مربی تیم ملی توضیح می‌دهد: «ما در بازی رفت با ازبکستان بازی برده را 2-2 کردیم و باید مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی نتیجه خوبی کسب کنیم. ازبکستان تیم دونده و سختکوشی است و باید برای تقابل با این تیم خودمان را از نظر روحی، جسمی و فنی آماده کنیم. ازبک‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشتند و حالا یک تیم قدرتمند دارند. امیدوارم که هواداران در بازی با ازبکستان در ورزشگاه آزادی حضور یابند و تیم ملی را حمایت کنند.»
رضایی در خصوص دعوت از بازیکنان جوان اینگونه صحبت می‌کند: «مطمئناً جوانان خوب و باانگیزه‌ای به تیم ملی دعوت می‌شوند. سعی کردیم با توجه به آنالیز و بررسی بازی‌ها بهترین بازیکنان جوان را برای تیم ملی انتخاب کنیم، برای این موضوع تمام جوانب را در نظر گرفتیم. ضمن تشکر از مربیان اسبق تیم ملی، در سال‌های گذشته جوانان خوبی داشتیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم به این دلیل بازی ملی این بازیکنان به عدد 2 یا 3 هم نمی‌رسد. سخت است که مربی در بازی‌های رسمی از این بازیکنان جوان استفاده کند.»
او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «دست‌مان برای استفاده از بازیکنان جوان بسته است، در واقع باید لیگ‌مان بازیکنان جوان بیشتری را پرورش دهد، بازیکنانی که باید میدان بیشتری ببینند تا بتوانند در تیم ملی بزرگسالان موفق ظاهر شوند. البته این به مربیان تیم‌های باشگاهی مربوط می‌شود و آنها باید از این بازیکنان استفاده کنند تا تجربه آنها بیشتر شود. نهایت سعی‌مان این است که در یکی،دو سال آینده بازیکنان مستعد داشته باشیم، بازیکنانی که بتوانند در جام جهانی پیش رو به تیم ملی کمک کنند.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی