با فساد در هر سطحی مبارزه می‌کنیم

اسبقیان: ورزش حامی اصلی‌اش را از دست داد

سیدمحمد شروین اسبقیان دیروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در وزارت ورزش و جوانان حاضر شد. او حرف‌هایش را با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر و شجاع و هیأت همراه ایشان در سانحه دلخراش سقوط بالگرد شروع کرد و گفت: «نام و یاد رئیس‌جمهور شهید عزیز، در ویترین افتخارات جمهوری اسلامی بویژه در حوزه ورزش به یادگار خواهد ماند و جامعه ورزش خدمات ایشان را فراموش نخواهند کرد.»
به گفته او دفتر فرهنگی زیرمجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شد: «دفتر فرهنگی زیر مجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان شد و به این ترتیب این معاونت به معاونت فرهنگی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تغییر یافت.
باید بدانیم نه‌تنها حوزه فرهنگی حذف نشده بلکه به نظر کارشناسی اهمیت آن بالاتر رفته است و موضوعات فرهنگی بیشتر در حوزه باشگاه‌ها پیگیری می‌شود که زیرمجموعه معاونت قهرمانی است و حرف‌شنوی باشگاه‌ها از این معاونت‌ بیشتر است.»
او اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی را اینطور برشمرد: «تدوین حوزه فرهنگی و آیین‌نامه پیوست فرهنگی ورزش کشور، تدوین حوزه فرهنگی باشگاه‌های ورزش کشور و الزامات قراردادهای ورزشی از جمله مواردی است که مورد پیگیری قرار گرفته و مورد تأکید مقام عالی وزارت است و ما هم در حال پیگیری آن هستیم. تقویت روحیه پهلوانی و پاسداشت ارزش‌های اخلاقی و معنوی در جامعه ورزش مورد تأکید این معاونت است و فعالیت‌های مهمی در بخش فرهنگی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است. برگزاری اردوهای روایت پیشرفت برای ملی‌پوشان، اعزام ملی‌پوشان و چهره‌های شاخص ورزش کشور به راهپیمایی اربعین و دیدار جامعه ورزش با رهبر انقلاب، تقویت جامعه ورزش کشور در حوزه ستادی و کارگروه ارتقای فرهنگ هواداری و ستاد عفاف و حجاب و تشکیل کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای برای کاپیتان‌های تیم ملی و ورزشکاران بازی‌های آسیایی و المپیک از مهم‌ترین دوره‌های برگزار شده این مدت بوده است.»
به گفته اسبقیان شورای عالی ورزش با حضور رئیس‌جمهور شهید برای اولین بار در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد: «برگزاری شورای عالی ورزش با حضور رئیس‌جمهور منجر به اتفاقات خوبی از جمله تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و تصویب سناریوهای تکمیل و مولدسازی پروژه‌ها شد. 
تصویب برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور و آغاز فرایند سند آمایش سرزمینی کشور جزو دیگر مصوبات بودند. طرح آمایش سرزمینی در مراحل پایانی است و این به لطف تأکیدات رئیس‌جمهور شهید و اصرار او بر تسریع این روند است. آن چیزی که در دوره حضور رئیس‌جمهور در حوزه ورزش رخ داد، در این دوره 33 ماهه بی‌نظیر بود. واگذاری قطعی پرسپولیس و استقلال از دیگر اتفاقات این سال‌ها بود. در سال‌های قبل صحبت زیادی دراین‌باره شد، اما با تأکید ویژه آیت‌الله رئیسی صورت گرفت. تصویب ساخت شهرک مدال‌آوران و پیگیری اصلاح لایحه سرباز قهرمان در همین دوره انجام شد. باید به تسویه مطالبات مربیان و قهرمانان هم اشاره کنم که در دوره آیت‌الله رئیسی انجام شد. در این دوره سه‌بار از قهرمانان و مدال‌آوران با حضور رئیس‌جمهور تجلیل شد. 29 نفر از قهرمانان استخدام شدند و تسهیلات زیادی به مدال‌آوران داده شد. 
سه هزار و 145 مدال در این دوره در رویدادهای مختلف توسط مردان و 953 مدال توسط بانوان کسب شده است.
 احیای ورزش زورخانه‌ای، آزادسازی تعداد زیادی از اماکن ورزشی و... از دیگر اقدامات انجام شده طی دوره اخیر است.»
معاونت ورزش قهرمانی وزیر ورزش درباره روند ساخت ورزشگاه بزرگ تهران گفت: «ورزش حامی اصلی‌اش را در دولت از دست داد اما کار با جدیت دنبال می‌شود. با پیگیری‌های دولت و پیگیری وزیر ورزش، ما در حمایت از ورزش هیچ مشکلی نداریم و رئیس‌جمهور جدید راه شهید رئیسی را دنبال می‌کند. بجز این، اتفاق خاصی نمی‌تواند رخ بدهد. روند آن پروژه در حال پیگیری است و تفاهمنامه نیز انجام شده و هیچ مشکل خاصی در روند اجرای این پروژه وجود ندارد.»
او درباره پرونده فساد مالی در باشگاه مس رفسنجان گفت: «وزیر بارها گفته ما با فساد در هر سطحی مبارزه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم ساحت مقدس ورزش کشور، آلوده فساد و کارهای غیراخلاقی و غیراصولی شود و با جدیت با هر گونه فساد در هر سطحی مبارزه خواهیم کرد.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی