جام نهم پرسپولیس با پرواز ستاره گرجی به دست آمد

طلای سرخ

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. تیم اوسمار ویرا که تا دقیقه 85 بازی مقابل مس رفسنجان جام را به رقیب سنتی داده بود در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی به گل رسید و قهرمان شد.
همه بازی‌های هفته سی‌ام لیگ برتر از ساعت 19 شنبه شب به صورت همزمان آغاز شد. در صدر جدول مهم‌ترین بازی‌ها مصاف پرسپولیس و مس رفسنجان و البته پیکان – استقلال بود که اولی با حضور بیش از 65 هزار تماشاگر و دومی بدون تماشاگر آغاز شد.
استقلال خیلی زود و در همان نیمه نخست به دو گل پیاپی دست یافت تا برای قهرمانی دندان تیز کند. آبی‌ها در ورزشگاه دستگردی با دو گل مهرداد محمدی پیش افتاد تا خیال خود از بابت عملیاتی که شاید دشوار به نظر می‌رسید را نهایی کند و منتظر نتیجه بازی پرسپولیس باشد.
چند کیلومتر آن طرف‌تر در ورزشگاه آزادی انگار حضور پرتعداد تماشاگران و جو عجیبی که در ورزشگاه آزادی به وجود آمده بود تأثیر منفی روی عملکرد تیم اوسمار گذاشت.
پرسپولیس در شروع بازی تحت تأثیر بازی خوب حریف بود و بعد از آن نیز تا پایان نیمه نخست فقط یک موقعیت گل ساخت.
در شرایطی که استقلال در نیمه دوم با اخراج دروازه‌بان جوان پیکان به راحتی نتیجه برد دو بر صفر خود را حفظ کرده بود پرسپولیس با استرس دنبال خلق موقعیت گل می‌گشت اما ریتم این تیم آنقدر شتاب نداشت که منجر به شانس قطعی گل شود.
موتور پرسپولیس اما از دقیقه 75 روشن شد و بعد از ده دقیقه نمایش برتر سرانجام بعد از یک ضربه ایستگاهی و با رفت و برگشت توپ ارسالی وحید امیری را گئورگی گولسیانی با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا ورزشگاه سرخپوش آزادی غرق در شادی شود.
پرسپولیس موفق شد چیزی حدود ده دقیقه بعد از این گل بازی را مدیریت کند و با این پیروزی دیرهنگام و شیرین در حضور هوادارانش جشن قهرمانی بگیرد. این نهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها بود و هفتمین قهرمانی‌اش در هشت فصل اخیر این رقابت‌ها به حساب می‌آمد.
در نهایت پرسپولیس با 68 امتیاز قهرمان شد و استقلال با یک امتیاز کمتر به عنوان نایب قهرمانی رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی