شب تاریخی یونان، فصل رؤیایی الکعبی

گل دقیقه 116 ایوب الکعبی در فینال لیگ کنفرانس اروپا قهرمانی المپیاکوس مقابل فیورنتینا را رقم زد و البته پایان فصل درخشان مهاجم مراکشی. این بازیکن که ماه آینده 31 ساله می‌شود، در این فصل با زدن 11 گل در مراحل حذفی لیگ کنفرانس بالاتر از ستاره‌های لیگ قهرمانان اروپا مانند کریستیانو رونالدو و کریم بنزما قرار گرفته و رکورددار شده است.
او که علاوه بر کشورش، در تیم‌های باشگاهی در چین، ترکیه و قطر بازی کرده، در رقابت‌های مختلف این فصل 33 گل زده. او در مقدماتی و مرحله گروهی لیگ اروپا هم پنج گل برای تیم یونانی زد و بعد از آنکه تیمش به لیگ کنفرانس اروپا فرستاده شد، درخششی را آغاز کرد که اوجش زدن پنج گل به استون ویلا، شگفتی‌ساز این فصل لیگ برتر، در نیمه نهایی بود.
المپیاکوس هم با این پیروزی نخستین تیم تاریخ یونان شد که تورنمنتی اروپایی را فتح کرد و شیرینی آن با بازی در زمین تیم رقیب آاک آتن بیشتر شد. فیورنتینا هم که در فینال سال قبل با گلی دیرهنگام به وستهام باخته بود، برای دومین بار پیاپی ناکام شد.
خوسه لوییس مندیلیبار مربی المپیاکوس که سال قبل با سویا به قهرمانی لیگ اروپا رسیده بود، برای دومین سال متوالی قهرمانی قاره را به دست آورد. المپیاکوس با این قهرمانی سهمیه لیگ اروپا در فصل 2025-2024 را به دست آورد.
جستجو
آرشیو تاریخی