خط و نشان قعرنشینان  در روزهای حساس

از سال‌های گذشته این جمله که دنیای فوتبال کوچک است و آدم‌هایش خیلی زود به هم می‌رسند، میان اهالی فوتبال رایج بود. اما الان باید مدعی شد که خیلی کوچکتر از آن چیزی شده که به نظر می‌آید. امروز شما در تمرین تیم‌تان در شمال کشور حرفی می‌زنید و کمتر از 3،2 ساعت رقیب‌تان در جنوب آن را می‌شنود.
دو هفته به پایان فصل پر حاشیه و پرتنش مانده و هنوز تیم‌های انتهای جدول برای خودشان شانس بقا قایل هستند. اوج حساسیت زمانی عیان می‌شود که نقل قول‌هایی از این مربیان و بازیکنان به گوش می‌رسد. ظاهراً از یکی از تیم‌های جنوبی در حال سقوط که بازی حساسی هم با یکی از رقبایش دارد، این طور شنیده‌اند که سرمربی حریف شمالی‌شان در یکی از جلسات تمرینی مدعی شده که خیلی نگران دو بازی (هفته بیست و هشتم و بیست و نهم) نیست و همه فکر و ذکرش را گذاشته روی بازی آخر.
اصلاً چرا به خاکی بزنیم، این ادعایی بوده که فولادی‌ها به نقل از زبان تیم نساجی شنیده‌اند. حالا اینکه چقدر این حرف درست باشد و از شمال تا جنوب برسد چند دست چرخیده و اصلاً چنین حرفی زده شده یا نه. اما تا همین جا هم کافی است تا فولادی‌ها انگیزه مضاعفی برای آن بازی پیدا کنند. تصور کنید اگر دو تیم در آن روز برای بقا نیاز به امتیاز داشته باشند تا چه اندازه این بازی حساس خواهد شد. از جنوب هم خبر می‌رسد که فولادی‌ها پاداش قابل توجهی را به خاطر پیروزی مقابل ذوب‌آهن به دست آورده‌اند و حالا در صورت پیروزی در هفته پایانی پاداشی دو برابر دریافت می‌کنند. آنها از این تعجب می‌کنند که هیچ وقت چالشی با حریف نداشته و چرا باید چنین نقل قولی را بشنوند. البته هواداران دو تیم بسیار امیدوارند که همین هفته خیال‌شان بابت بقا راحت شده و بازی آخر برای‌شان حکم یک مسابقه کاملاً تشریفاتی را داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی