کربکندی: دلال‌ها همه جای فوتبال حضور دارند

مقصر اول حاشیه‌های فوتبال، فدراسیون است

 اکبر منتشلو
خبر‌نگار
 این روزها اتفاقات فوتبال کمی نگران‌کننده شده و شرایطی به وجود آمده که هواداران حسابی از این وضعیت دلخور هستند. به طور حتم ادامه این وضعیت و بدتر شدن آن طی چند سال اخیر، فوتبال را از مسیر واقعی خودش خارج کرده و حالا شاهد روزهای بد فوتبال هستیم. رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال کشورمان مثل همیشه به طور دقیق وقایع و اتفاقات فوتبال را رصد می‌کند و معتقد است این وضعیت برای فوتبال کشنده خواهد بود.
 
 از فوتبال اصفهان شروع کنیم؛ سپاهان بازهم از قهرمانی دور ماند، دلیل خاصی دارد؟
این تیم یکی از معدود تیم‌هایی است که همه چیز برای قهرمانی دارد. از نظر بودجه، کادرفنی، بازیکن و هر چیزی که یک تیم حرفه‌ای لازم دارد، سپاهان از آن برخوردار است. با وجود این به هیچ‌وجه نتایج سپاهان با شرایطی که دارد، همخوانی ندارد. دلیل این وضعیت را باید مسئولان این تیم برای هواداران بیان کنند. ما داخل تیم نیستیم اما به نظر می‌رسد سپاهان به اندازه‌ای که هزینه می‌کند، برداشت ندارد.
  در خصوص ذوب‌آهن چه نظری دارید، به هر حال این تیم حداقل در این فصل به سقوط نزدیک نشد.
ذوب‌آهن امسال تیم خوبی بود و توانست با انگیزه و جوانی بازیکنان به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کند. هر چند باز هم معتقدم ذوب‌آهن می‌تواند یکی از تیم‌های مدعی و خوب لیگ برتر باشد و باید بهتر از این نتیجه بگیرد. اما به قول شما همین که سایه سقوط را حس نکرد، خیلی خوب است و حضور این تیم در لیگ برتر، واقعاً ضروری است.
  کمی در خصوص اتفاقات فوتبال صحبت کنیم؛ به نظر می‌رسد این رشته ورزشی اصلاً روزگار خوبی ندارد، نظر شما چیست؟
اتفاقاتی که در فوتبال کشورمان رخ می‌دهد، خیلی کمتر در کشورهای دیگر دیده می‌شود و این باعث تأسف است. در شرایطی هستیم که سرمربی، مدیرعامل را قبول ندارد، مدیرعامل سرمربی را قبول ندارد و همه با هم درگیر هستند. این اتفاقات فقط به خاطر این است که چهارچوب درستی در فوتبال نداریم و این اتفاقات فوتبال را چندش‌آور کرده است و برای این ورزش کشنده است.
  در چنین شرایطی متأسفانه با حاشیه‌سازان هیچ برخوردی هم نمی‌شود و حتی رئیس فدراسیون هم واکنشی نشان ‌نمی‌دهد.
من قبلاً هم گفتم مسئول اصلی در فوتبال، فدراسیون فوتبال است. اگر فسادی هست باید فدراسیون فوتبال کشف و برخورد کند، نه اینکه یک سازمان دیگر ورود پیدا کند و فساد را علنی کند. پس فدراسیون فوتبال چکاره است؟ همه اتفاقات در فوتبال به رئیس آن یعنی تاج برمی‌گردد. متأسفانه سیاست با ورزش عجین شده و این وضعیت را پیش آورده است. در حالی که منش فیفا این نیست.
  این اتفاقات حتی در داخل زمین هم تعجب‌آور است!
بله با یک سوت، ۱۰ نفر وارد زمین می‌شوند و هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد غیر از جریمه کردن که واقعاً بازدارنده نیست. آقایان بگویند در فدراسیون چه کار می‌کنند؟ قرار بود کمک‌داور تلویزیونی بیاورند که تا حالا نشده و نمی‌شود. خیلی از کارها زمین مانده است و به طور کلی رد پای دلال‌ها را در خیلی از امور فوتبال می‌بینیم.

جستجو
آرشیو تاریخی