نعمتی به نام علی نعمتی

محمدرضا رحیم‌پور
خبر‌نگار
شاید خوشبین طرفدار هم فکر نمی‌کرد در 15 دقیقه استراحت بین دو نیمه دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس، اوسمار برای کامبکش در قلب خط دفاع تغییر ایجاد کند. روایت‌هایی از رختکن پرسپولیس بیرون آمده که حاکی از آن است وقتی اوسمار به رختکن رسیده فوراً امیری، خدابنده‌لو و نعمتی را از رختکن بیرون کرده و به آنها گفته در زمین به گرم کردن مشغول شوند.
علی نعمتی در شب پراشتباه مدافعین پرسپولیس در حالی به بازی رفت که هیچ‌کس برای حضور او در زمین هورا نمی‌کشید و حتی هواداران عصبانی پرسپولیس به حضور نعمتی واکنش منفی هم نشان دادند. با وجود این نعمتی به زمین آمد و چند دقیقه بعد یک موقعیت خطرناک را با سرعتش از مهاجم خوزستانی گرفت تا اختلاف بیشتر نشود و با کارت زرد منطقی که به جان خرید، زمینه‌ساز یک شب دراماتیک برای پرسپولیسی‌ها شد.
با توجه به قدرت بالای بازیسازی و سرعتی که نعمتی دارد، اوسمار به کنعانی اجازه داد تا بالاتر بازی کند و پوشش پشت مدافعین به او سپرده شد. شماره 4 پرسپولیس به خوبی توانست موقعیت‌های خوزستانی‌ها را مهار کند.
شاید نعمتی در دفاع چپ گزینه ایده‌آلی نباشد اما او هنگامی که به عنوان دفاع میانی حضور داشته، توانسته نقش زیادی در کلین‌شیت‌های تیمش ایفا کند. نعمتی در این فصل در دیدار سخت شهرآورد به عنوان جانشین کنعانی به میدان رفت و توانست برای تیم جواد نکونام، شب سختی را رقم بزند.
با اینکه نعمتی قد و قامت بلندی ندارد اما خوب سر می‌زند، سرعت بالایی دارد و به خوبی قلب دفاع را پوشش می‌دهد. قرارداد این مدافع در پایان فصل به اتمام می‌رسد و حالا با این عملکرد امیدوارکننده باید منتظر ماند و دید آیا اوسمار این مدافع را از دست می‌دهد یا اینکه علی نعمتی بازهم با پیراهن سرخ به حضورش در جمع پرسپولیسی‌ها ادامه خواهد داد.
جستجو
آرشیو تاریخی