شمس‌آذر ریسکی بازی نخواهد کرد چون تنبیه می‌شود

درخشان: کامبک اوسمار بین دو نیمه اتفاق افتاد

ناصر قراگزلو 
خبر‌نگار
حمید درخشان بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس از دلایل افت تیم در نیمه اول دیدارش مقابل استقلال خوزستان صحبت کرده و به سؤالات مختلف پاسخ می‌دهد.
‌چرا خط دفاع پرسپولیس در نیمه اول بازی مقابل استقلال خوزستان خیلی ضعیف ظاهرشد؟
به هر حال گولسیانی به بازی نرسید و بازیکنی که جای او بازی کرد اصلاً نتوانست در حد و اندازه خودش ظاهر شود و اشتباهات بدی را از او شاهد بودیم.
‌اما بقیه عناصر خط دفاعی پرسپولیس هم جدا از فرجی که جایگزین گولسیانی شده بود واقعاً ضعیف ظاهر شدند.
ببینید وقتی بازیکن کناری‌تان ضعیف ظاهر شود این مسأله به بقیه نفرات آن خط هم انتقال پیدا می‌کند. این عدم هماهنگی و استرس موجب شد سازمان دفاعی پرسپولیس بهم بریزد و تمامی نفرات خط دفاع پراسترس ظاهر شوند. گلی که بازیکن عراقی زد در نیمه اول عملاً کار را برای پرسپولیس دشوار کرد.
‌چطور شد که تیم برگشت و با چهار گل زده به شکل ناباورانه‌ای برنده شد؟
اوسمار سه تعویض بسیارخوب در خط دفاع و هافبک انجام داد تا تیم برگردد. این کامبک واقعاً خیلی به دل پرسپولیسی‌ها نشست. البته قبلاً هم ما شاهد بازگشت بوده‌ایم. مثل شاهکاری که ایمون زاید رقم زد و در جریان بازی رخ داد. اما دلیل کامبک دوم شیرین پرسپولیس در واقع آرامش و تغییراتی بود که بین دو نیمه توسط اوسمار لحاظ شد و تیم را به لحاط فنی و تاکتیکی کاملاً از این رو به آن رو کرد.
‌به نظرتان داوری در نتیجه رقم خورده مقصر بود؟
داور هیچ اشتباه بزرگ و تأثیرگذاری انجام نداد و تمام تصمیماتش درست بود. در صحنه‌ای که به بازیکن خارجی استقلال خوزستان کارت زرد دوم داد و او را اخراج کرد هم کاملاً قانونی عمل کرد. بازیکن و مربی تیم اهوازی مدعی شده‌اند بازیکن آنها لیز خورده و قصد خطا نداشته اما این فرضیه کاملاً اشتباه است چون به هر حال لیز خوردن بازیکن خطاکار هم بی‌احتیاطی محسوب می‌شود و ممکن بود بشدت به بازیکن پرسپولیس صدمه بزند. من بازی و نظرات تمام کارشناسان داوری را دیدم و باید بگویم داور هیچ تأثیری در نتیجه نداشت و تمام تصمیماتش درست بود.
‌اگر گولسیانی نرسد دفاع پرسپولیس دچار مشکل نخواهد شد؟
ان‌شاءالله که گولسیانی می‌رسد اما اگر نرسد هم حتماً بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس آن اشتباهات قبلی را تکرار نخواهند کرد.
‌تعلق خاطر رنگی مدیرعامل و سرمربی تیم قزوینی به یک تیم خاص ممکن است روی بازی‌شان مقابل پرسپولیس تأثیر بگذارد؟
 من فکر نمی‌کنم اینها هیچ تأثیری روی نتیجه و بازی تیم میزبان داشته و تعیین‌کننده باشد چون از تیم استقلال خوزستان که ما استقلالی‌تر نداریم. این تیم هم با همه توانش بازی کرد اما در نهایت باخت.
‌فکر نمی‌کنید که تیم قزوینی به دلیل سبک تهاجمی و دونده بودنش برای پرسپولیس مشکل‌ساز شود؟
آنها تیمی نیستند که بتوانند مقابل پرسپولیس ریسکی بازی کنند چون اگر اینطوری بازی کنند به بدترین شکل ممکن تنبیه خواهند شد.
‌فکر نمی‌کنید دو بازی پایانی پرسپولیس خیلی سخت‌تر از استقلال باشد؟
در حال حاضر تکلیف قهرمانی در دستان پرسپولیس است به همین دلیل بازیکنان باید تمام خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده کرده و با برد از زمین خارج شوند. آنها نباید به بازی‌های تیم رقیب کاری نداشته باشند چون وقتی برنده شوند نتایج رقیب برای آنها کاملاً بی‌معنی خواهد شد و تأثیری در قهرمانی نخواهد داشت. قرعه و سایر موارد هم بحث‌های حاشیه‌ای است چون تیمی که قدرت قهرمانی دارد و بهترین تیم به لحاظ فنی در لیگ ایران است باید قهرمان شود. هواداران هم باید تمام قد از اوسمار و تیمشان حمایت کنند و به هیچ مسأله دیگری فکر نکنند تا مثل بازی مقابل استقلال خوزستان باز هم نقش پررنگی در برد ایفا کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی