مردی که در تمام پروژه هایش شکست خورده

پوچتینو؛ ناکام تماشاگرپسند

 درست دو روز بعد از کسب سهمیه لیگ اروپا توسط چلسی مائوریسیو پوچتینو و با پنج برد متوالی در لیگ انگلیس، خبر اخراج سرمربی آرژانتینی آبی‌های لندن دنیای فوتبال را شوکه کرد.
پوچتینو که تیمش عملکردی خوب در نیم‌فصل دوم لیگ برتر انگلیس داشت، تقریباً توانسته بود ترکیب مدنظر خود را از بین خریدهای گرانقیمت و عجیب مالکان امریکایی چلسی پیدا کند و عملکرد این تیم در هفته‌های اخیر، نوید آینده‌ای روشن برای چلسی می‌داد. با این حال رسانه‌های انگلیسی خبر از تفاوت دیدگاه و فلسفه فوتبالی مدیران باشگاه با پوچتینو می‌دهند. پوچتینو پس از یک فصل حضور، خواهان اختیار بیشتر در پروسه نقل و انتقالات و تعیین کادر فنی بوده اما باشگاه، روی اهمیت جذب افراد متخصص برای کادر فنی تأکید داشته و سرانجام روز سه‌شنبه، پوچتینو پس از یک توافق دوطرفه از چلسی جدا شد.
گفته می‌شود جانشین پوچتینو در چلسی، طی این هفته و از بین مربیان جوان مطرح فوتبال اروپا مانند توماس فرانک، کیران مک‌کنا، انزو مارسکا، ونسان کمپانی و سباستین هوینس انتخاب خواهد شد. اینکه پوچتینو لایق زمان بیشتری در استمفوردبریج بوده یا خیر را زمان و تصمیمات مدیران چلسی مشخص می‌کند، اما آنچه فعلاً مشخص است ناکامی پوچتینو در تمامی پروژه‌های بزرگ دوران مربیگری وی است. ناکامی در کسب جام برای تاتنهام، ناکامی در موفقیت با پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های اروپایی و ناکامی در پروژه پرخرج چلسی. مربی‌ای که با سبک فوتبال چشم‌نواز و تماشاگرپسند خود در ساوتهمپتون و تاتنهام، چشم باشگاه‌های بزرگ اروپا را به خود خیره کرد اما هیچ وقت نتوانست رویای هواداران تیم‌های خود را به واقعیت تبدیل کند. ژوزه مورینیو، پیش از صعود تاتنهام پوچتینو به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹، گفته بود باید عیار پوچتینو را پس از اولین موفقیت کارنامه او سنجید. پیش‌بینی آقای خاص درست از آب درآمد و پوچتینو پس از موفقیت اروپایی با تاتنهام، نتوانست موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کند تا بار دیگر، درستی ضرب‌المثل کلیشه‌ای «موفق شدن سخت است اما موفق ماندن سخت‌تر» ثابت شود!
 
جستجو
آرشیو تاریخی